21. oktoober 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

CM: Suured saagid nõuavad võimekamaid kombaine

CLAASi kombainide puhul kehtib rusikareegel, et maksad algul 10% rohkem aga võidad 20% suurema tootlikkuse.

Samuti on agronoomide teadlikkus kasvanud. Osatakse õigel ajal õigeid tehnoloogiaid kasutada, tulemuseks ongi suurem saak.

Suuremad saagid seavad tunduvalt suuremad nõudmised  koristustehnikale

Kui kümme aastat tagasi võis kinnisilmi lähtuda kombainivõimsuse valikul puhtalt hooajal koristatavatest hektaritest, kuna saagid olid meil tol ajal ju tunduvalt väiksemad Euroopa keskmisest, siis tänaseks on see muutunud. Järjest rohkem tuleb tähelepanu pöörata sellistele ühikutele nagu tonni/tunnis.

Tasemel hooldusmeeskond tagab, et kõik toimiks

Konekesko Eesti AS on tänu Euroopa juhtiva kombainibrändi CLAAS maaletoomisega nende asjadega väga hästi kursis. Selge on see, et kui põllumees koristab vilja, siis peab kõik toimima nagu kellavärk. Selle tagamiseks on Konekesko Eesti ASil loodud Eesti suurim hooldusmeeskond. Ka varuosade tarnimisele on suurt tähelepanu pööratud. Kui kohapeal varuosa puudub siis ei ole vahet kas tellida Lätist Baltikumi kesklaost või otse Saksamaalt, enamlevinud varuosad jõuavad igal juhul järgmisel tööpäeval põllumeheni.

CLAAS on tark valik

CLAASi kombainid, mis on turul kõige kallimad, suudavad oma eeliseid tõestada just sellistes tingimustes nagu meil mullu oli. Põllumees, kes on kord arvutama hakanud, kui palju raha võib põllule jääda, kui ei suudeta õigel ajal koristada või kui ei suudeta kadusid kontrolli all hoida, teab, et tema järgmine kombainivalik on kindlalt CLAAS.

CLAASi kombaini puhul kehtib rusikareegel, et maksad algul 10% rohkem ja võidad 20% suurema tootlikkuse. Suurem tootlikus ei tähenda seda, et CLAASi kombain põllul teistest mööda kihutab, vaid hoopis seda kui palju päeva lõpuks vilja salves on. Kombaini võimekus sõltub omakorda mitmetest teguritest, peamiseks peetakse reeglina tehnilisi lahendusi. Kahjuks ainult sellest lihtsalt ei piisa. Et lahendused annaksid välja maksimumi peab ka masina juht olema tasemel, sest just tema saab otsustada milliste seadistustega tööd tehakse. Õnneks on CLAASi tehas selle peale ammu mõelnud. Tänapäeva kombainidel on peal mitmeid automaatselt toimivaid funktsioone. Kui automaatroolimine on juba ammu teada siis miks mitte ka automaatne reguleerimine. CLAASil on need mõlemad olemas – GPS PILOT ja CEMOS AUTOMAT.

Uus TUCANO on tase omaette kombainide maailmas

Kindlasti on paljudel kombainihuvilistel küsimus, et kuhu veel areneda annab? Vastus on, et annab ikka küll. Näiteks 2015. aastal on põllumeestel võimalus soetada endale uus TUCANO. Uus TUCANO on välimuselt sarnane suurema venna LEXIONiga. Väljalaadimistigu on viidud ülesse, punkriluugid avanevad nupust nagu LEXIONil. Pardakompuutris on nüüd võimalik kasutada automaatseadistusi täpselt nagu LEXIONil. Kadunud on suur hoob, millest varem peksukorvi vahet seadistati, nüüd saab seda teha CEBIS pardakompuutrist. Ka mootor on välja vahetatud, peal on TIER 4F nõuetele vastav Mercedes OM 936 mootor, millel töömaht on kasvanud 7,7 liitrini. Ühesõnaga on tehtud kõik selleks, et käia kaasas tänapäeva kasvavate nõudmistega.

2015. aasta tähtsuselt järgmine uudis on kindlasti heedrite uuendused. Turule tulevad uued Varioheedrid laiusega 7,7 ja 9,3 meetrit. Võrreldes eelkäijatega on muutunud kogu konstruktsioon. Kasutaja seisukohast on kõige olulisemad muutused ilmselt järgmised detailid:

• Vario lava saab nüüd liigutada 70 cm ulatuses;

• Heedri konstruktsiooni on integreeritud rapsiplaadid, nii et puudub vajadus eraldi plaate paigaldada kui on vaja seadistada kombain rapsi koristuseks;

• Heedril ei ole ühtegi rihmülekannet, kõik on lahendatud reduktorite ja teleskoop-kardaanidega, et saada nii pika Vario käiguga hakkama.

Kliendi rahulolu silmas pidades on CLAAS võtnud vastu strateegilise otsuse. Kõikidel suurtel masinatel (traktorid-kombainid-liikurhekseldid) on standardvarustusena peal distantsilt jälgimise süsteem TELEMAATIKA. See tähendab seda, et põllumees saab laua tagant lahkumata interneti abil teada, mida tema masin teeb. Lisafunktsioonidena on TELEMAATIKA abil võimalik Konekesko hooldusmeeskonnal üle interneti masinat diagnoosida, hoides kokku väärtuslikku aega mis kuluks kohapeale sõiduks.    

Vaata lisa: Konekesko Eesti ASi kodulehelt.

 

 

 

Autor: Marko Mirme

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960