(Sisuturundus) Vabalüpsisüsteemid on Eesti lehmakasvatajate hulgas aina populaarsemad

DeLavali 100nda vabalüpsisüsteemi ostis Valingu Mõ
DeLavali 100nda vabalüpsisüsteemi ostis Valingu Mõis - ettevõtte juhi Urmas...

Vabalüpsisüsteemid koguvad iga aastaga Eesti lehmakasvatajate seas aina suuremat menu, eriti kui tegemist on tervikliku automaatlüpsisüsteemiga, kus on parima tulemuse saavutamiseks mõeldud nii inimestele, loomadele kui ka kvaliteetsele piimale ning selle tootmise tasuvusele.

DeLavali lüpsirobot VMS on energiakulult üks maailma efektiivsematest automaatlüpsisüsteemidest ning Eesti farmipidajate poolt väga hästi vastu võetud vabalüpsisüsteem. Sel aastal müüs DeLaval Eestisse 100nda lüpsiroboti VMS, edestades sellega oluliselt naabreid Lätit ja Leedut ning näidates Eestit kui ajaloolist ja samal ajal uuenduslikku ning edule orienteeritud põllumajandusriiki.

DeLavali 100nda vabalüpsisüsteemi ostja oli tänavu detsembri alguses 25nda tegevusaasta täitumist tähistav Valingu Mõis OÜ, kelle karjas on 180 lüpsilehma ning ühtekokku 350 looma. Ettevõtte omaniku ja juhi Urmas Maandi sõnul oli farmis varem kasutusel torusselüps, kuid vaadates naabrite uusi süsteeme tekkis ka endal mõte panustada uuemasse tehnoloogiasse. „Emotsioonid on hetkel kahetised: iga algus on raske ja praegu peame veel käima loomi kaks korda päevas lüpsirobotite poole suunamas. Samas need 30 looma, keda uues laudas lüpsirobotite all lüpstakse, annavad juba 15% suuremat toodangut.“

Seega esimesed sammud uuele süsteemile üleminekul on tehtud, aga nagu ikka – iga uus asi nõuab harjumiseks aega.

Maandi sõnul vanemad töötajad väga lihtsalt uue tehnoloogiaga ei harju, ent nooremad on asjast rohkem huvitatud. Kõige suurema panuse annab lüpsirobotite juurutamisse farmijuht. Kokku töötab Valingu Mõisas 12-13 inimest, kuid seoses robotite ostuga väheneb töökohtade arv kolme võrra. Ettevõtte keskmine piimatoodang lehma kohta aastas oli torusselüpsiga 8000 liitri kanti, päevas annab üks lehm 24-26 liitrit piima. Enamik Valingu Mõisa piimast läheb tänasel päeval Lätti.  Lisaks loomakasvatusele tegeleb Valingu Mõis teraviljakasvatusega, mis sel aastal väga kiita ei olnud. Kokku on ettevõttel 650 hektarit maad, milles enamikku renditakse.

Talupojamõistuseta farmi ei pea

„Miks just DeLavali lüpsirobot? Nende kasuks räägib meie pikaajalise koostöö tulemusena tekkinud usaldusväärsus,“ sõnab Maandi, tuues näiteks, et DeLavali inimene on alati olnud kohal ja aidanud, kui farmil seoses DeLavali süsteemidega abi on vaja läinud. Ta lisab, et enne investeeringu tegemist tasub põhjalikult järele mõelda: „Igal talumehel on vaja talupojamõistust. Kõigepealt tuleb koguda raha ja ehitama hakata, mitte enne asfaldiplats rajada ning alles siis farmi enda peale mõtlema hakata. Olen ka mina mõned korrad mõelnud farmi sulgemisele, kuid nüüd läks hoopis nii, et investeerisime vabalüpsisüsteemi, sest see tundus ainuõige otsusena!“

Täna on Valingu Mõisa eesmärgiks saavutada stabiilsus. Oktoobris oli piima liitrihind 26,8 senti, mis on oluliselt kõrgem kui augustikuu 19 senti. „Kui hind tõuseks 30 sendile, võiksime juba rahul olla,“ räägib Maandi, kes plaanib järgmise aasta jooksul tõenäoliselt veelgi oma ettevõtet laiendada. „Enne tahaks aga uue aasta kevadeks praeguste kulutustega nulli jõuda.“

DeLavali tegevjuht Reimo Viisma nendib, et DeLavali jaoks oli 100nda VMS lüpsiroboti müük väga erilise tähtsusega ning seetõttu on ka Valingu Mõisa laut ettevõtte jaoks spetsiaalne ning omamoodi tähenduslik nii praegu kui ka tulevikus. „Loodame, et aina enam Eesti loomafarmipidajaid mõistavad, et edukaks loomapidamiseks on vaja investeerida tulevikutehnoloogiatesse. Soovime aidata Eesti loomakasvatusel kasvada edukaks nii riigisiseselt kui ka globaalsemas mõttes.“

Loe lähemalt DeLavali VMS vabalüpsisüsteemist SIIT.

Küsi lisa: 
DeLaval OÜ
Tel: +372 65 64 137
E-post: eesti.info@delaval.com
Koduleht: www.delaval.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Põllumajandus.ee toetajad:

Seotud lood

Jälgi Pollumajandust sotsiaalmeedias

RSS

Põllumajandus.ee toetajad:

Valdkonna töökuulutused

Uudised