Autor: Meelika Sander-Sõrmus • 21. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Horm: oluline on, et suutsime kahjumit vähendada

Võrreldes 2011. aastaga vähenes Atria Baltimaade kahjum 0,7 miljoni euro võrra. Atria Groupi käive kasvas möödunud aastal 1,34 miljardi euroni, kasum enne makse 18,9 miljonini.

„Käive küll langes, kuid oluline on, et suutsime kahjumit märkimisväärselt vähendada – oleme suutnud ettevõtet ja tooteportfelli oluliselt korrastada, kuigi palju tööd on muidugi veel teha,” selgitas Atria Eesti tegevdirektor Olle Horm. „Paremini müüsid värske liha tooted ning trendi jätkumist loodame ka sellel aastal. Tahame kasvatada tarbijate usaldust meie toodete vastu. Kuna oleme Eestis suuruselt teine seakasvataja, mõjus positiivselt see, et eelmisel aastal oli seakasvatuse kasumlikkus parem kui eelnevatel aastatel.”

„Meil on vaja kasvatada mahte, mis  parandavad kestliku tegutsemise eelduseks olevat kasumlikkust,” sõnas Olle Horm. „Samas on lihaturu konkurents nii Eestis kui Baltimaades tervikuna äärmiselt tihe, mistõttu tarbijad ootavad väga kvaliteetseid, maitsvaid ja soodsaid tooteid. Kõigi nende omaduste ühendamine eeldab suuri oskusi ja õnne.”

„Eestis on Atria enimmüüdud tooted mahesarja tooted ehk mahedalt maitsestatud šašlõkid, grillvorstid, viinerid,” märkis Atria Eesti müügidirektor Meelis Laande. „Kindlasti tahame sellel aastal tarbijaid üllatada ka uute toodetega nii kevad-suvisel kui ka sügis-talvisel hooajal. Probleemina võib välja tuua tooraine märkimisväärse kallinemise nii Eestis kui Euroopas. Põhjamaades on tooraine kohati kallinenud kolmandiku võrra, mistõttu uute toodete turule toomist raskendab nende sunnitult kõrge hind.”

Atria Eesti AS (www.atria.ee) on üks suurematest, ligi 400 töötajaga Eesti toiduainekontsernidest ning suuruselt teine seakasvataja Eestis. Ettevõte alustas Eestis tegevust 2005. aastal, kui omandas Valga Lihatööstuse.  2008. aastal saadi AS Wõro Kommertsi ja AS Vastse-Kuuste Lihatööstuse omanikuks. 2009 ühinesid  AS Wõro Kommerts, AS Vastse-Kuuste Lihatööstus ja AS Valga Lihatööstus juriidiliseks isikuks Atria Eesti AS. Atria Eesti omab kolme kaubamärki: Maks & Moorits, Wõro ja VK.  Atria Eesti AS kuulub Soome börsiettevõttele Atria Oy, mille möödunud aasta käive oli 1,34 miljardit eurot ja kasum 18,9 miljonit eurot.

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960