Autor: Meelika Sander-Sõrmus • 22. oktoober 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maisikasvatusega alustamine nõuab investeeringuid

Kui kallis ja võimas masin seisab pea kogu aasta ja teeb tööd vaid mõne päeva jooksul aastas, siis igasugune majanduslik arvutus näitab, et teenustöö on kasulikum sisse osta.

Maisi kasvatus on tootjale investeerimismahukas ettevõtmine, sest vaja on soetada spetsiaalne tehnika. Uurisime, mis võimalused on põllumehel maisikasvatuseks, kui kogu teenus sisse osta. 

Hetkel on suurim põllumajandusteenuste pakkuja Baltic Agro, kelle teenustepaketist võib leida teravilja, rapsi ja maisi külvi, lägateenuse (selle teenuse sisse kuulub läga vedu põllule ja laotamine muldaviimisega randaali või kultivaatoriga mulda või siis kamaraseadmega rohumaale, vajadusel pakutakse ka läga segamist ja pumpamist), silo kogurkäru teenuse, silokombaini teenuste (rohusilo ja maisisilo valmistamiseks), hooldusniitmise, kombainiteenuse (teravilja ja rapsi koristuseks) ja teravilja muljumise. Uuest, 2014.a. hooajast hakatakse pakkuma ka maisi vaheltharimise teenust koos lisaväetamisega.

Baltic Agro ASi põllumajandusteenuste tootejuhi Jaak Reemanni sõnul on maisikasvatusteenuste osutajaid Eestis vähe.

„Neid pakkujaid on, aga üksikute tööde osas. Baltic Agrol on maisi juures kõige laialdasem teenuste valik. Seda teenust on eelkõige sellepärast vaja, et maisi külvamiseks, vaheltharimiseks ja koristamiseks on spetsiaalne tehnika, mis on suhteliselt kallis ja tootjatel pole mõistlik seda tehnikat endale soetada. Külv kevadel kestab keskmiselt 1-2 päeva, koristus ca 1-4 päeva,“ kommenteeris Reemann.

Baltic Agro sõlmib klientidega teenuseosutamise lepingud uueks hooajaks lõppeva hooaja järgselt või hiljemalt aasta alguses. „Planeerime oma tehtavaid mahtusid vastavalt klientide soovile ja tehnikapargi võimalustele. Peamiselt on lepingud 3-aastased. See annab mõlemapoolse kindluse koostöö tõhususeks,“ selgitab Reemann.

Erinevate teenuste mahtusid mõõdetakse erinevatel alustel (ha, tonn, töötund jne). Hind konkreetsele kliendile sõltub mitmest parameetrist ja võib olla klienditi ka mõnevõrra erinev.

„Arvan, et hinnast tähtsam klientidega koostöös, on mõlemapoolne kindlus ja usaldus. Teenuse tellija soovib antud teenust täpsel ajal ja et see oleks tehtud väga professionaalselt,“ sõnas Reemann. „Meie teenuste tellijad on enamasti keskmise suurusega või suuremad põllumajandustootjad, kellel napib oma vahendeid ühe või teise töö õigeaegseks tegemiseks hooajal. Põllumajanduses on kõigi põllutööde õigeaegne tegemine põhiline tulukuse alus“.

 

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960