Autor: Meelika Sander-Sõrmus • 4. veebruar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Parim tudengite ressursisäästuidee saab 10 tuhat eurot

SA Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) korraldatava energia-ja ressursisäästukonkursi Negavatt žürii valis välja 8 ideed, mis jätkavad võistlemist 10 000 eurose peavõidu nimel. Lisaks neile valib rahvas avalikul hääletusel veel 2 ideed, mis samuti jätkavad võistlemist. Kokku saavad konkursi teises voorus oma ideid edasi arendada 10 projektimeeskonda.

Kõige enam - kolm ideed sai otse žürii häältega edasi TTÜ Virumaa Kolledžist. Lisaks jätkavad teises voorus negavattide kogumist kahe ideega Eesti Maaülikool ning ühe ideega nii Tartu Ülikool, Tallinna Tehnikaülikool kui ka Tallinna Ülikool. Enim on edasipääsenud ideede hulgas soojus- ja elektrienergia säästuga seotud algatusi. Aga ka toidu, transpordi ja jäätmetega seotud projekte.

Kõigi teise vooru jõudnud projektidega saab tutvuda www.negavatt.ee .

Kuus projektiideed, mis said žüriilt veidi vähem hääli, saavad võimaluse kandideerida kahele vakantsele kohale teises voorus. Hääletada saab KIKi Facebooki lehel kuni 9. veebruarini.

Teises voorus ootab tudengeid ees koostöös mentorite ja partneritega ideede edasiarendamine ning vajadusel täiendavate partnerite leidmine. Nelja kuu jooksul arendatakse parimatest ideealgatustest välja korralikud elluviidavad projektid. Võitjad selguvad 15. aprilliks 2014.

Energia ja ressursisäästukonkursile Negavatt laekus kümnest ülikoolist 40 ideed, mis jaotusid viie valdkonna vahel: soojus- ja elektrienergia, toit, transport ning ressursid laiemalt. Konkursi auhinnafond on 45 000 eurot ning seda rahastatakse KIKi keskkonnaprogrammist.

Konkursi eesmärk on tõsta energia- ja ressursialast teadlikkust ning innustada tudengeid välja pakkuma lahendusi, mis aitavad ülikoolides ressursse säästa. Ideeks võib olla nii toode, teenus, tehnoloogiline lahendus, meetod kui ka kampaania, mis muudab mõtteviisi ja seeläbi ka käitumist. Eesmärk, et ideedest sündinud projektide rakendamisel hakkavad inimesed säästma enam energiat ja ressursse.

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960