Autor: Meelika Sander-Sõrmus • 4. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Toiduliidu Juubelikulla aumärki ihaldavad enim joogitootjad

Toiduliidu poolt vähemalt 20-aastasele tootele väljaantavale Juubelikulla aumärgile kandideerib 32 igihaljast toodet, mille seas on kõige rohkem jooke.

Toiduliidu tegevjuhi Sirje Potisepa sõnul on kandidaatide seas palju toiduaineid ja jooke, mida enamus eestimaalasi oskab ilma vihjamatagi nimetada. „Meil kõigil on kustumatuid mälestusi, mis seotud Merevaigu sulajuustu, Hiina pelmeenide, Kirde saia või kamajahuga. Toiduliidu juhtkogul saab olema väga raske otsustada, millise toote eluspüsimine vaba Eesti esimese kahe aastakümne vältel on suurim saavutus. Tõttöelda vääriksid nad kõik aumärki,“ nentis Potisepp.

Joogitootjad esitasid Juubelikulla konkursile ühtekokku seitse toodet – A Le Coq’i traditsioonilise Limonaadi, Vana Tallinna likööri, Kiiu Torni munalikööri, Rõngu kontsentreeritud mustsõstra mahlajoogi, Saku Originaali ja Palmse õlu ning Värska Originaal mineraalvee.

Teiste nostalgiatoodetena on konkursil Juubelikullale kandideerimas ka Maiuspala pralineekompvekid, Marmitoni vanilli halvaa, Põltsamaa Kange sinep, Rakvere viiner, Salvesti mulgi kapsad ja paljud teised toiduained, mis vaatamata riigikorra ja tooteid valmistavate ettevõtete omanike muutumistele on säilitanud oma kindla koha poelettidel ja toidulaudadel.

Juubelikulla aumärk omistatakse ühele tootele, mis on turul püsinud katkematult vähemalt kakskümmend aastat, kuid Potisepa sõnul on paljudel neist toodetest palju pikem ajalugu. „Konkursi staažikaim toode on A Le Coqi traditsiooniline Limonaad, mida hakati tootma 1946. aastal. Oluline on mõista, et ükski toode ei püsi turul ligi 70 aastat lihtsalt seetõttu, et tehnoloog tegi kunagi hea retsepti. Toote eluea eest kannab hoolt terve ettevõte – nii need, kes toodet valmistavad ja paremaks arendavad, need kes sellele nii Eestis kui välismaal müügivõimalusi otsivad, kui ka need, kes tootele leidlikke turunduskampaaniaid välja mõtlevad. Seetõttu on Juubelikulla märk kummardus nii toote turuletoojatele kui ka neile, kes selle hea maine eest täna seisavad,“ kinnitas Potisepp.

Juubelikulla aumärgi saaja otsustab Toiduliidu juhtkogu ning selle pälvinud toode tehakse teatavaks Toidutööstuse Aastakonverentsil, mis toimub 22. aprillil. Nimekirja kõigist tiitlile kandideerivatest toodetest saab näha SIIT.

Täpsem info konkursi teemal: www.toiduliit.ee/parim

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960