Autor: Meelika Sander-Sõrmus • 15. oktoober 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Piimatootjad tulevad turule oma kaubamärgiga “Eesti Piim”

Ajendatuna Venemaa kehtestatud embargost tekkinud raskest situatsioonist toovad piimatootjad tänasest turule uue kaubamärgi “Eesti Piim”.

Eestimaa piimatootjate ühenduse, tulundusühing EPIKO nõukogu esimees Märt Riisenberg sõnas, et tootjad soovivad uue kaubamärgi turule tuues ning rohkemale piima- ja piimatoodete tarbimisele üles kutsudes teadvustada, et tegelikult saab iga ostja kaasa aidata Eesti piimatootmise kestvusele ja võimalusele embargost tingitud tagajärgedega paremini toime tulla. “Igal ostjal on oluline mõju. Kui tarbimine Eesti siseselt kasvab, siis ei lõika ekspordi ärakukkumine meie põllumehi nii valusalt ning nad saavad oma mahtusid kasvatada siinsel turul,” ütles Riisenberg.

Märt Riisenberg tõi näiteks, et kui iga eestimaalane jooks kasvõi ainult ühe klaasi piima päevas rohkem,  oleks see piimatootjatele suureks abiks – see tähendaks, et Eesti päevasest piimatoodangust tarbitaks siseturul täiendavad 10% ehk ca 200 tonni. See on on võrreldav kogusega, mis eksporditi enne erinevate piimakaupadena  Venemaale.

Märt Riisenberg rõhutab, et tarbimise kasv aitaks leevendada mitte ainult piimatootjate, vaid ka töötlejate olukorda ning säilitaks mõistliku hinnataseme, mis aitab piimatootjatel ja -tööstustel üle elada rasked ajad. “Minu sõnum on täna, et jooge rohkem piima ja tarbige rohkem piimatooteid, kuna see on tervislik ning nii aitate kaasa Eesti piimatootmise tuleviku kindlustamisele,” ütles Riisenberg. “Ärge oodake madalaid hindu, sest tulevikku vaadates kaotavad sellest mitte ainult piimatootjad, vaid paraku ka tarbijad ise,” lisas ta. Märt Riisenbergi hinnangul oleks farmeritele makstav õiglane toorpiima hind 30 senti kilogrammist ning see aitaks neil keerulise aja üle elada ja tootmise säilitada. Praegu on see tase vaid 18-26 senti kilogrammist, tõi ta näiteks.

Eesti piimatootjaid ühendava EPIKO poolt turule toodud kaubamärk “Eesti Piim” tuleb kauplustesse müügile esialgu kolmeks kuuks. “Eesti Piim” on müügil järk-järgult Selveri, ETK, Rimi, Maxima, Grossi ja Comarketi kauplustes. “Eesti Piima” pakend kaubariiulil on kutseks ja ühtlasi meeldetuletuseks, et igaüks saab kaasa aidata piimatootjate kindlustunde suurendamisele,” ütles Märt Riisenberg.

2008. aastal loodud tulundusühing EPIKO koondab umbes 80 piimatootjat - farmerit ja talunikku. TÜ EPIKO eesmärkideks on eeskätt oma liikmete, kuid ka kõikide piimatootjate majandushuvide esindamine. Oma liikmete tegevust toetatakse ühistegevuse ja teenuste osutamise kaudu. Põhiliseks tegevuseks on tootjatelt toorpiima kokkuostu ja edasimüügi vahendamine.

 

 

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960