Hans H. Luik: Põllumajandus.ee napsab Maalehe raha

Aastalõpu intervjuu Äripäeva peadirektor Igor Rõtoviga tegi konkurent, Maalehe omanik Hans H. Luik, kes tõdes, et põllumajandus.ee portaal napsab Maalehe reklaamiraha.

Järgneb lühendatud väljavõte intervjuust.

Hans H. Luik: Värskelt hakkasite näiteks oma portaaliga Põllumajandus napsama
Maalehe reklaamiraha. Teie ajakirjad Imeline Teadus ja Imeline Ajalugu on suurima müügiarvuga. Lisaks on Äripäeval vist riigi kõige agressiivsem müügiorganisatsioon. Te muudkui helistate ja pakute mingeid konverentse, õpperaamatuid, tellimusi... Telefonifirmade telemarketing vist ainsana suudab teiega võistelda. Ja omaenda Äripäeva kirjastuste edetabelis oletegi number üks. Kõige suurema kasumiga – tänavu 1,4 miljonit.
Aga siitsamast majast 1993 lahkunud Gunnar Kobin juhib ikkagi Ekspress Grupis käivet, mis on Äripäevast kordi suurem, sest meil on “luba” teha äri välismaal, Äripäev aga on Eesti firma ja punkt. Õnneks. Kuidas te ikkagi ärireklaami turu nii puhtalt endale
olete rebinud? Pärnu Konverentside ostuga näiteks tõmbasite konverentsiturule ju suisa
kopa peale?
Igor Rõtov: Niisugused need meie tegevused on. Mõni asi, nagu äriraamatud, on õige väike. Nende kasum aga pole kunagi alla 20% langenud. Tarbijaturule on ainsana mõeldud ajakiri Sensa. Selle trend on praegu ülespoole.
Hans H. Luik: Kas vastab tõele, et käisite ka Buduaari ukse
taga koputamas, et ära osta?
Igor Rõtov: Pigem nemad käisid siin ja mitmel pool end
pakkumas. Vaatame ikka igasugu ostuvõimalusi.
Hans H. Luik: Rumalusi ka teete?
Igor Rõtov: Rumalus oli see, et kui need Tartu poisid oma autoportaali Auto24 müüsid, siis meie pakkusime 50 miljonit krooni. Õige hind oleks olnud 100 miljonit. Sajandivahetusel jälgisime norrakate kuulutusportaale ja oleksime pidanud erakuulutuste portaali avama. Kõik võimalused olid olemas...

Konkurentide kõnelused
* ÄRIPÄEV JA EESTI EKSPRESS tähistasid 2014. aastal mõlemad 25. sünnipäeva.
* ÄRIPÄEV TAHTIS TEADA, mida ühe pikaaegse meediafirma juht
küsiks teiselt 25 aastat meediaturul tegutsenud ettevõtte juhilt.

* IGOR RÕTOV: ÄRIPÄEV teeb toodet ettevõtlikule inimesele. Ülejäänud grupid meid ei huvita. Oleme business-to-business (B2B). Ja me oleme ise ettevõtlikud. See meid kannustab,et me ei tee niipalju, kui Rootsi omanik nõuab, vaid veidike rohkem.

Loe kahe meediaguru intervjuud pikemalt SIIT

Osale arutelus

  • Annika Matson

Põllumajandus.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Pollumajandust sotsiaalmeedias

RSS

Põllumajandus.ee toetajad:

Valdkonna töökuulutused

Uudised