EXPO-le lähevad nutikad taimekastid, isemängiv klaver ja Skype’i tehisintellekt

ttevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) avaldas täna Milano EXPO maailmanäitusel Eestit esindavate ettevõtete nimed, kellest tuntumad on Skype, Sangaste rukkiküla, Estonia Klaverivabrik, A Le Coq ja Click&Grow ning mittetulundusühingutest Teeme Ära Maailmakoristus ning Eesti Puitmajade Liit.

EXPO projektijuhi Andres Kase sõnul on maailmanäitusel osalemise eesmärk eelkõige suurendada Eesti tuntust maailmas. „EXPO on kahtlemata Eesti riigi suurim turundusüritus 2015. aastal ning meil on hea meel tutvustada seal parimat, mida meil maailmale täna pakkuda on,“ ütles Kask.

Eestit esindama sõitvatest ettevõtetest on täna leping allkirjastatud 22 ettevõttega ning umbes sama palju ettevõtteid on veel lähiajal lepingupartneritena lisandumas. Tuntumatest ettevõtetest ja organisatsioonidest osalevad Milano EXPO-l Skype, MTÜ Teeme ära, Click&Grow nutikad taimed, A Le Coq ja Estonia Klaverivabrik, kuid samuti Jaanus Orgusaar, Õllenaut, Khisbath, Derelict, Renard, Lehe pruulikoda, elektrijalgratas Stigo Bike, skuuter Raybike, Snakefloors põrandad, Sangaste rukkiküla, Eesti Puitmajade Liit, Bolefloor põrandad, Moe Peenviinavabrik, Eesti moedisainerid, VIKS jalgrattad ja Eesti Kiikinguliit.

Eesti Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul on tänavune toidu- ja keskkonnateemaline maailmanäitus väikesele riigile nagu Eesti hea võimalus enda tutvustamiseks. „Pean Eesti riigile positiivse kuvandi loomist väga oluliseks, sest see loob eeldused ettevõtetele laiemaks välisturgudele minekuks. Meie puhas loodus ja elukeskkond on aluseks kvaliteetsele toorainele, mida toidutootjad kasutavad ja mida mujal maailmas naljalt ei kohta,“ ütles Potisepp.

Estonia Klaverivabriku juht Indrek Laul peab riigi osalemist EXPO-l samuti tänuväärseks võimaluseks kanda Eesti maailmakaardile. „Käsitööna valminud klaverid on meie viis EXPO-l väljendada Eesti kuulumist muusika kõrgkultuuri,“ lisas Laul.

Eesti osaleb 2015. aasta Milano EXPO-l kolmekorruselise paviljoniga, mis kannab nime „Eesti __galerii“, koosnedes paljudest erinevatest galeriidest, nagu „Loodusgalerii“, „Infoühiskonna galerii“ või „Põhjamaise toidukultuuri galerii“.

Kolm põhisammast, mis on läbivateks teemadeks terves paviljonis, on tervislik toit, loodusrikkus ja unikaalne Eesti infoühiskond.

1010 m2 paviljoni esimese korruse avatud alal paikneb Eestit tutvustav audiovisuaalne näitus, toimuvad peakokkade showd ning saab kiikuda energiat tootvatel kiikedel. Lisaks toimuvad esimesel korrusel kontserdid, moeshowd ning üritatakse Guinnessi maailmarekordit kiikingus. Hoone teisel korrusel on Eesti rukki baar ja püsinäitus “Head Eesti asjad”, nende hulgas nutikad taimekastid, isemängiv Estonia klaver ja Skype tehisintellekt. Püsiekspositsioonile lisaks vahetuvad erinevate valdkondade näitused ja temaatilised väljapanekud. Eesti paviljoni kolmandale korrusele tuleb Eesti looduse väljapanek ning delegatsioonide vastuvõtmiseks mõeldud Eesti disaini tuba.

EXPO toimub 2015. aastal Itaalias Milanos selleks spetsiaalselt ehitatud territooriumil. Esimesest maist kuni oktoobri lõpuni kestvat näitust oodatakse Itaaliasse külastama kuni 20 miljonit inimest ning virtuaalselt vähemalt miljard inimest. Estonian Air avab maailmanäituse ajaks otseliini Tallinnast Milanosse.

Osale arutelus

Põllumajandus.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Pollumajandust sotsiaalmeedias

RSS

Põllumajandus.ee toetajad:

Valdkonna töökuulutused

Uudised