Autor: Meelika Sander-Sõrmus • 11. veebruar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Farmi Piimatööstus investeeris pakendusliini 1,2 miljonit eurot

Farmi Piimatööstuses alustas tööd Eestis ja Baltikumis ainulaadne pakendusliin, kus villitud jogurtipakkidest saab kätte rohkem maiust kui tavapärastest pakenditest.

Farmi Piimatööstuse tegevjuhi Valdis Noppeli sõnul on uue pakendamisliini sisseseadmine oluline verstapost kodumaise piimatööstuse ajaloos. “Lisaks toiduaine koostisele ja maitsele pööravad Eesti inimesed suurt tähelepanu ka pakendile, eriti veel siis, kui see võimaldab rohkem väärt toidukraami kätte saada,” rääkis Noppel. “Uuest 1-kilogrammisest pakist saab kätte rohkem jogurtit kui tavapärasest sama suurest kartongpakendist.”

Võrreldes tavapärase kartongpakendiga on Farmi uued pakendid kasutajasõbralikumad ja keskkonnasäästlikumad. Rootsis läbiviidud katsed näitavad, et uuest, innovaatilisest Pure-Pak®Sense pakendist on võimalik kätte saada 99% tootest, mis aitab vähendada toidu raiskamist. Kui uues pakendis hakkab näiteks jogurt otsa saama, saab pakendi spetsiaalsete voltimisjoonte järgi kokku voltida. Nii saab uuest pakist viskoossemate toodete puhul võrreldes tavapäraste kartongpakenditega kätte märksa rohkem, mis aitab vältida toidu raiskamist. Kokkuvolditud jogurtipakk võtab prügikastis vähem ruumi ja vähendab tekkiva prügi kogust. Suur korgiava võimaldab mugavalt valada ning pakendil olevad libisemist takistavad press-lained, muudavad pakendi käeshoidmise mugavamaks.

Innovaatiline pakendamisliin on ainulaadne kogu Baltikumis, mis laiendab oluliselt ettevõtte ekspordivõimalusi. Farmi Piimatööstuse tegevjuhi Valdis Noppeli andmetel moodustas eksport 2014. aastal ettevõtte käibest ligikaudu 8% ja peamisteks sihtriikideks olid Läti, Leedu ning Soome. “Uuel liinil toimub pakendi formeerimine ja toote villimine ülerõhu all olevas steriilses keskkonnas, mis omakorda tagab piimatoodete pikema säilivusaja. See annab võimaluse laiendada ja alustada laiendatud tootevaliku kaudu müüki ka kaugemal. Uute eksporditurgudena näeme lähiajal teisi Skandinaavia riike nagu Rootsi ja Taani,” selgitas Noppel.             

 Mille poolest erineb uus Pure-Pak®Sense  tavapärasest kartongpakendist:

 •      Pakendi külgedel on kokkuvoltimist lihtsustavad voltimisjooned, mille abil saab pakendist kogu sisu välja pigistada ning vähendada selliselt toiduraiskamist. See on oluline just jogurtilaadsete toiduainete puhul

 •      Pakend võtab pärast kokkuvoltimist prügikastis vähem ruumi, mis vähendab tekitatud prügi mahtu ja säästab keskkonda

 •      Pakendi külgedel on libisemist takistavad press-lained, mis muudavad jogurti riiulist võtmise ja käsitsemise mugavaks

 •      Kumerate nurkadega jogurtipakk ei lõhu poest kojutootmisel kilekotti

 •     Pakendil on suur korgiava, mistõttu on mugav kallata

 

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960