Fazer hakkab šokolaadides kasutama ainult õiglaselt kasvatatud kakaod

Põhjamaade suuremaid magusatootjaid Fazer otsustas minna 2017. aastaks täielikult üle vastutustundlikult toodetud kakao kasutamisele, tõstes juba tänavu oma šokolaadides õiglaselt kasutatud kakao osakaalu vähemalt 70 protsendini.

Maailma Kakaoliidu kohaselt on kakao õiglaselt kasvatatud, kui selle kasvatusmeetodid on keskkonna jaoks jätkusuutlikud ning tagavad talunikele majandusliku kindlustatuse. Fazeri eesmärgiks on kasutada oma toodetes alates 2017. aastast ainult õiglaselt kasvatatud kakaod, mille päritolu on võimalik kindlaks teha ja mis kannab sõltumatute sertifitseerimissüsteemide UTZ ja Rainforest Alliance või ettevõtte koostööpartnerite vastavate programmide märgistust.

Tänavu kevadel alustab Fazer uut programmi Ecuadoris, kus toodetakse kuulsa “sinise” Karl Fazeri piimašokolaadi olulisemat koostisosa – hinnatud Arriba kakaod. Programmi eesmärgiks on tagada, et Ecuadoris toodetud kakao on õiglaselt kasvatatud ning selle päritolu saab täpselt kindlaks teha kuni selleni, missugune kakaofarm konkreetsed kakaooad kasvatanud on.

Fazer Eesti maiustuste kategooriajuhi Triin Aasma hinnangul on kakao jätkusuutlik kasvatusviis aina olulisem, kuna nõudlus kakao järele on viimastel aastatel kogu maailmas märkimisväärselt tõusnud nii uute turgude kasvu kui inimeste maitse-eelistuste muutumise tõttu. ”Ka eestlaste seas on viimastel aastatel tõusnud just tumeda, vähemalt 70%-lise kakaosisaldusega šokolaadi tarbimine, mis moodustab täna Eestis müüdavatest šokolaaditahvlitest ligikaudu neljandiku,” kommenteeris Aasma.

Fazer Confectionery tegevjuhi Tom Lindbladi sõnul on Fazer viimastel aastatel võtnud südameasjaks oma šokolaaditoodetes vastutustundlikult kasvatatud kakao kasutamise ning propageerimise Euroopas. “Oleme juba aastaid selle nimel tõsist tööd teinud, et tõsta järk-järgult õiglaselt kasvatatud kakao hulka oma toodetes,” märkis Lindblad, kelle sõnul pälvis Fazer eelmisel aastal ka Maailma Kakaoliidu maineka auhinna pikaajalise töö eest jätkusuutlikult ja vastutustundlikult kasvatatud kakao kasutamise edendamise eest.

Fazer Grupp on pereettevõte, millele pandi alus 1891. aastal, kui Karl Fazer avas oma esimese kohviku Helsinkis. Täna on grupi tooteportfellis valmistoidud, maiustused, pagari- ja kondiitritooted ning esindatud ollakse kaheksas riigis. Ettevõtte kaubamärkidest on Eestis tuntumad Karl Fazer, Geisha, Kodusai, Fazeri Must leib, Dumle, Tutti Frutti ja Marianne.

 

 

Osale arutelus

Põllumajandus.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Pollumajandust sotsiaalmeedias

RSS

Põllumajandus.ee toetajad:

Valdkonna töökuulutused

AVESCO AS otsib MEHAANIKUID

Manpower OÜ

15. august 2018

Uudised