Autor: Meelika Sander-Sõrmus • 15. mai 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hiina suurim impordi-ekspordi mess avas ettevõtetele uksi

Hiinas toimunud ühel suurimal impordi-ekspordi messil Canton Fair said Eesti ettevõtted hulganisti kasulikke kontakte, millel on potentsiaali koostööks kasvada.

Värska Vesi ASi juhatuse esimees Urmas Jõgeva loeb messi edukaks ja seda tõestab ka esimene sõlmitud koostööleping. „Meie osalemise eesmärgiks oli ekspordi suurendamine ning uute koostööpartnerite positsioneerimine. Saime mitmeid tõsiseid kontakte Kagu-Aasiast ja Lähis-Idast ning sõlmisime kohapeal ka esimese reaalse koostöölepingu. Kindlasti jätkame oma jõupingutusi Hiina turu vallutamiseks,“ lisas Jõgeva.

Ka Liviko AS-il läks Hiinas edukalt. Ettevõtte ekspordijuhi Marge Taivere hinnangul otsib ettevõte pidevalt uusi eksportturge ning Canton Fair pakkus selleks hea võimaluse. „Messi ajal toimunud kohtumised annavad lootust, et sügiseks on juba mõni tellimus teele läinud. Lisaks Hiina kontaktidele saime Aasia, Aafrika ja Ameerika edasimüüjate kontakte,“ ütles Taivere.

Toidutootja Salvesti jaoks on Hiina turg olulisel kohal, sest Hiinas on kasvav vajadus lastetoitude järele. Ettevõtte tegevjuhi Lauri Betlemi hinnangul oli messil osalemine lootustandev ja Salvesti lastetoitude vastu tunti kõrgendatud huvi. „Kogusime sadakond kontakti, millest ligi pooled oli erinevatest riikidest üle maailma. Eesti ühine esitlusala tõmbas kahtlemata külastajate tähelepanu ja see oli meie eeliseks teiste riikide ees,“ nentis Betlem.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) Aasia infokeskuse projektijuhi Liisi Karindi sõnul on Hiina Eesti ettevõtete jaoks oluline, sest sealse turu areng pakub järjest uusi ja enneolematuid võimalusi. „Hiina majanduskasvu ümberstruktureerimise fookuses on siseriikliku tarbimise suurendamine. Trendid nagu linnastumine, sissetulekute suurenemine, laiema keskklassi tekkimine ning keskkonna- ja tervisealase teadlikkuse tõus mõjutavad tugevalt hiinlaste tarbimisvõimalusi ja –harjumusi ning tekitavad vajaduse uute toodete ja teenuste järele. Siin avanebki Eesti ettevõtetel võimalus Hiina turule sisenemiseks. Lisaks aitab tõhus Hiina-strateegia ettevõtetel hajutada vaid lähiturgudele suunatud tegevustega seotud riske,“ selgitas Karindi.

EASi poolt korraldatud riiklikul ühisstendil osales kuus Eesti toidusektori ettevõtet: AS A. Le Coq, Liviko AS, Saku Õlletehas AS, AS Värska Vesi, Solbritt AS ja Salvest AS.

Messi külastas 184 801 professionaalset ostjat üle kogu maailma. Canton Fair on kõige olulisem rahvusvaheline eksport-import mess Hiinas, mis andis Eesti ettevõtetele võimaluse leida kontakte mitte ainult Hiinast, vaid üle kogu maailma.

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960