Solovjov: Meie eesmärk on olla oma sektori parim ettevõte

Valio Eesti AS saavutas Eesti ettevõtete Konkurentsivõime edetabelis toiduainetööstuste ettevõtete seas 3. koha. Uurisime, mis tunde selline äramärkimine tekitas.

Konkurentsivõime edetabelit koostab Kaubandus-Tööstuskoda ja selle koostamise eesmärk on välja selgitada konkurentsivõimelisimad ettevõtted ning pakkuda ettevõtetele võimalust võrrelda end teiste omasugustega  - hinnata ettevõtte edukust, tulemuslikkust ja jätkusuutlikkust. Konkurentsivõime edetabel koostatakse tegevusalade kaupa 12 kategoorias, s.h toiduainetööstuse kategoorias, protsentuaalses võrdluses esimestega.

Valio Eesti ASi tegevjuhi Maido Solovjovi sõnul on tegu igati toreda tunnustusega, mis kindlasti motiveerib veel paremate tulemuste saavutamisele.

„Oleme pälvitud tunnustuse üle väga rõõmsad, samas eks meie eesmärk on olla siiski oma sektori parim ettevõte ning selles suunas on veel palju tööd teha,“ lausus Solovjov.

2014. aasta müügitulu oli Valio Eesti ASil 92,5 miljonit eurot, 2013. aastal oli see 76,5 miljonit eurot ehk müügitulu kasvas 21%.
„Eelmise aasta käivet kergitas kindlasti aasta esimese kaheksa kuu piimasektori väga kõrge hinnatase, samas on oma panuse andnud ka meie intensiivne töö eksporditurgude suunal – tegime suuri muutusi nii tooteportfelli kui ka kliendibaasi osas, tänu millele oleme suutnud Venemaa turu kaotusega vähenenud mahtusid kompenseerida. Ainult koduturul tegutsemine seaks kasvuvõimalustele väga suured piirangud,“ selgitas Solovjov.

Samuti on ettevõtte kasuminäitajad märkimisväärselt paranenud. Selle kohta lausus Solovjov, et 2013. aastaga võrreldes oli 2014. aasta kasumit suhteliselt lihtne kasvatada, sest 2013. aasta oli kogu sektoris väga madala kasumlikkusega. „Möödunud aastal kasvatasime kasumit 3,5% tasemeni käibest, samas meie ootused on siiski kõrgemad. Tänase kasumiga suudame olla konkurentsivõimelised koduturul ning kasvatada eksporti mõõdukalt. Selleks, et omada piisavat rahavoogu suurteks investeeringuteks, kiireks arenguks ja julgete sammude tegemiseks eksporditurgudel, peaksime teenima kasumit vähemalt 5-8% käibest,“ ütles Solovjov.

Möödunud majandusaastal investeeris Valio Eesti AS 4 miljonit eurot, mis on ettevõtte juhi hinnangul tavapärane eesmärk. „Oleme seadnud endale konkurentsivõime säilimiseks eesmärgi investeerida igal aastal ca 4 miljonit eurot, mida pole tegelikult kahe tehase kohta sugugi palju. Möödunud aastal investeerisime me Forte juustulao laiendusse, uue pudeliliini käivitamisse ning põhiprotsessidesse, mis aitavad meil tulevikus tootmismahtu kasvatada,“ kommenteeris Solovjov investeeringuid.

Hiljuti käis meediast läbi uudis, et Läti piimatööstus ostis Taani jäätisetootja. Samuti ei ole saladus, et nii mõnigi välisinvestor uurib meie piimafarmide ostmisvõimalusi. Uurisime, millised tulevikuplaanid on Valiol ja kas on näiteks mõeldud mõne kehvas olukorras piimafarmi ostmisele?

Selle kohta lausus Solovjov, et kuna nende põhitegevus vajab koduturul ja piiriüleselt konkurentsivõime säilitamiseks järgneva viie aasta jooksul suuri investeeringuid, siis nad ei näe lähiaastatel võimalust, et ise kaaluda mõne farmi ostmist.

Samas mõttesse pikalt räägitud põllumeeste oma piimatööstusest suhtub Solovjov positiivselt.
„Mina suhtun ettevõtlikkusse alati positiivselt. Täna opereerivad põllumehed kahte piimatööstust: E-Piima ja Saaremaa Piimatööstust. Samas on majanduslikust seisukohast vaadates täna tööstusi koduturu jaoks liiga palju ning ka toorpiima toodetakse kaks korda rohkem, kui koduturg vajaks. See tähendab, et vaja oleks konsolideerumisi tööstuste osas ning tõhusamat tegevust ekspordi suunal, et leida ja arendada välja meie toodete unikaalne eelis võrreldes teiste riikide tootjatega. Usun, et see tooks pikas perspektiivis kasu kogu sektorile - nii farmerile kui ka tööstusele,“ rääkis Solovjov.

Kommentaar:
Oleme arvestatavad tegijad turul
Scanola Baltic ASi juhatuse esimees Ants Puusta

Scanola Baltic AS saavutas Eesti ettevõtete Konkurentsivõime edetabelis toiduainetööstuste ettevõtete seas 2. koha. Kindlasti näitab see seda, et meie ettevõte on olnud edukas. Selline tunnustus annab hästi palju motivatsiooni meie õlitööstuse meeskonnale. Meie tehase töölised on pikaajalise töökogemusega ja see tunnustus tekitab neile kindlasti tunde, et kõik need aastad, mis nad on sinna panustanud, on kordaläinud aastad. Ettevõttele annab see tunnustus natuke ka tuntust laiemalt, samuti meie kaubamärgile „Olivia“. Aga jah, see tunnustus ei too meile paremaid tingimusi pangas ja ei müü ka põllumehed meile seetõttu rapsi soodsamalt. Turul kasvada on kerge uuel tulijal aga olla stabiilne tegija turul on juba keerulisem.

TASUB TEADA

Konkurentsivõime edetabelites tuuakse ära ettevõtted, kes avaldavad selleks soovi, vastavad metoodikas ettenähtud tingimustele ja esitavad nõutavad statistilised andmed kahe aasta majandustegevuse kohta:

• müügitulu,
• puhaskasum,
• tööjõukulud,
• investeeringud põhivarasse,
• omakapital
• aasta keskmine töötajate arv.

Lisaks arvutatakse ettevõtjate poolt esitatud andmete alusel välja järgnevad näitajad:

• müügitulu muutumine võrreldes eelmise aastaga,
• kasumi muutumine võrreldes eelmise aastaga,
• omakapitali rentaablus,
• keskmine tööjõukulu 1 töötaja kohta aruandeaastal kuus,
• tootlikkus 1 töötaja kohta aastas,
• loodud lisandväärtus (antud metoodikas kasum + tööjõukulu).

Sellel aastal esitas oma andmed ja soovi konkursil osaleda 400 ettevõtet.

Tänavune toiduainetööstuste TOP 10:

1. A. LE COQ AS
2. SCANOLA BALTIC AS
3. VALIO EESTI AS
4. LIVIKO AS
5. COCA-COLA HBC EESTI AS
6. SPRATFIL AS
7. KALEV AS
8. TARPLANI KAUBANDUSE OÜ
9. MÄRJAMAA LIHATÖÖSTUS OÜ
10 . VÄRSKA VESI AS

Osale arutelus

Põllumajandus.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Pollumajandust sotsiaalmeedias

RSS

Põllumajandus.ee toetajad:

Valdkonna töökuulutused

Uudised