Eesti märk Welcome to Estonia vajab refresh´i asemel restar´ti

Iga kord, kui mainitakse „Welcome to Estonia“ brändi, tekib vaimusilmas kujutelm jala külge aheldatud plekkämbritest, mis hoogsalt kaasas kolisevad ning kõva ja tühja plärinat teevad.

Kui palju ei ole ka proovitud, kui palju investeeritud ning ikka ja jälle uuesti katsetatud, mitte kuidagi ei ole „Welcome to Estonia“  hakanud tööle ega elama. Hambus on olnud nii 13 miljonit krooni mahavisatud raha, märgi visuaalne identiteet, brändi kunagine eestvedaja Evelin Ilves ja kõik muu, mis märgiga seotud tegevuste raames rahalisi vahendeid neelavad. Väidetavalt on taas plaanis taas värskenduskuur ehk kuni 200 000 eurot kulutada loo otsimisele Eesti 100. sünnipäeva raames, mis kõnetaks kõiki eestlasi ja oleks samal ajal ka usutav. Tundub sama tühi kui peaministri „suure narratiivi“ otsimine. Kui sisu ei ole, pole ka värskenduskuurist tolku. Tuleb teha täielik restart.

Welcome to Estonia sisuks Organic Estonia

Tuleks alustada sisust ja seejärel liikuda visuaalse identiteedi loomise juurde. Mitte vastupidi! Ja see sisu on meil täitsa olemas! Need on meie metsad, sood ja rabad, värske õhk ja puhas loodus, üha enam populaarsust koguv mahetalutoodang ja järjest lisanduvad uued ning omanäolised ökotooted. Need märksõnad on kokku võtnud mõne kuu eest Arenguidee konkurssi võitja Siim Kabrits, nimetades kontseptsiooni Organic Estoniaks. Selle idee kohaselt saaks Eestist esimene maheriik maailmas, kus pindalast üle poole on maheregistris. See on piisavalt eristuv argument teiste innovaatiliste, positiivselt üllatavate, infotehnoloogiliselt edasipüüdlike ja muidu tublide riikide kõrval. Faktid on alati tugevamad kui hoiakud. Seega on igati mõistlik Kabritsa idee võtta suurem osa Eesti metsa maheregistris arvele, kuna Eesti metsi tavapäraselt ei väetata ega pritsita, mis loob olulise eelise ja kuvandi teiste riikide kõrval.

Loomulikult ei saa kõrvale jätta Eesti kui e-riigi, infotehnoloogiliselt eesrindlikku ja kiirendite ning start-up´ide ning spin-off´ide rohke riigi kuvandit. Eesti on kõvasti juba võitnud tänu Skype´i ja Transferwise edulugudele, mis on kaasa aidanud kogu riigi kuvandile, aga ka siinsete ettevõtete tegevusele ja koostööpartnerite leidmisele välismaailmas.

Mõju kogu majandusele

Organic Estonia võimaldaks metsade mahedaks nimetamise kaudu müüa kõiki metsasaadusi ja nendega seotud tooteid rahvusvaheliselt organic toodetena. Mahedad metsatooted leiavad üha enam huvi ja kasutust farmaatsiatehastes, keemiatööstuses, kosmeetikatoodetes, mahetoidu tootmises ning ka turismisektoris. Seega areneks kohalik tööstus ja ettevõtlus, pakutakse turistidele omanäolist ja ehedat toodangut ning antakse panus välisekspordile.

Welcome to Estonia eesmärgiks on luua riigile positiivne ja jõuline kuvand, mis tooks riigile tuntust, turiste, investoreid ja professionaalset tööjõudu. Samal ajal peab see kuvand aitama kaasa ka ekspordile ning Eesti toodete välisturgudele sisenemisel ning välisriikides turustamisele ja turundamisele. Eesti kui edukas IT-riik teenib sootuks teistsuguste toodete ja teenuste huve kui orgaaniliste toodete eksport ja turustamine. Seega oleks nende kahe kontseptsiooni sidumine Eesti turundusvankri ette sisuks, millega Welcome to Estonia´t täita. Ning ehk sellega ka „suurele narratiivile“ oma osa anda.

Osale arutelus

  • Einar Vallbaum

Põllumajandus.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Pollumajandust sotsiaalmeedias

RSS

Põllumajandus.ee toetajad:

Valdkonna töökuulutused

Uudised