Fazer tähistab tänavu 125. juubelit

2016. aastal täitub 125 aastast sellest, kui noor Soome kondiiter Karl Fazer avas Helsingis Kluuvikatu tänaval kohviku, mis tegutseb samas asukohas tänaseni ning millest on saanud rahvusvaheline pereettevõte Fazer, üks Põhjamaade tuntumaid kaubamärke ja toiduainetööstusi.

Lisaks möödub tänavu ka 150 aastat Karl Fazeri sünnist, mispuhul avatakse sügisel Soomes Vantaa Vaarala linnaosas Fazeri uus ja rohkelt magusaid kogemusi pakkuv külastuskeskus.

Fazer on aastakümnete jooksul kuulanud tähelepanelikult kõikjal maailmas oma klientide värskeid ja kirkaid ideid, jäädes samas truuks oma traditsioonidele. Nii on ka Fazeri tänavuse 125. juubeli eesmärk saada osaks inimeste piduhetkedest ning muuta elu igat päeva pisut maitsvamaks.

"Ma olen väga rõõmus ja uhke nii meie ettevõtte kui ka meie kvaliteetsete ja maitsvate toodete üle. See tundub uskumatu, et 125 aastat tagasi minu vanavanaisa avatud väiksest kondiitriärist on kasvanud suur kontsern, mis on jätkuvalt perefirma,“ ütles ettevõtte neljanda põlvkonna esindaja ja Fazeri ðokolaadi- ja kakaoekspert Majlen Fazer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fazer Eesti müügidirektori Vladimir Sapoþnini sõnul ei ole Fazeri ajalugu Eestis küll sama pikk kui naaberriigis Soomes, kuid kaubamärk on mänginud eestlaste seas olulist rolli juba mitmeid aastakümneid.

„Fazer sümboliseeris juba nõukogude ajal paljude eestlaste jaoks kättesaamatut välismaailma. Eesti tarbijad kogesid seda vaevu tuntavast ðokolaadilõhnast, mis õhkus õhinaga kollektsioneeritud kommipaberitelt, või esimestest Soome näkileibadest, mis Eestisse müügile jõudes tähistasid uue ajastu algust Eesti kaubanduses. Täna tähendab Fazer eestimaalaste jaoks kõrgeima kvaliteediga maiustusi ning paljusid Eesti armastatumaid pagaritooteid. Fazeri juubel loob kõigile eestimaalastele põhjuse tähistada koos meiega terve aasta vältel,“ kinnitas Sapoþnin.

Fazer Grupp on pereettevõte, millele pandi alus 1891. aastal, kui Karl Fazer avas oma esimese kohviku Helsingis. Täna on grupi tooteportfellis valmistoidud, maiustused, pagari- ja kondiitritooted ning Fazer on esindatud kaheksas riigis. 1993. aastal asutatud Fazer Eesti oli esimene ettevõtte äriüksus Baltimaades.

Ettevõte hoiab täna Eesti pagari¬toodete turul 15%-lise turuosaga kolmandat kohta. Fazeri tugevuseks on lisanditega leiva- ja saiatooted, taskuleivad ning röstid, tuntumad kaubamärgid on Kodusai, Must leib, Fresh ning Fazer Finest. Fazeri käive Eestis oli 2014. aastal 18,5 miljonit eurot. Käesoleval aastal tähistab Fazer 125. sünnipäeva ning eduka ettevõtte asutaja Karl Fazeri 150. sünniaastapäeva.

Vaata ka lühifilmi Fazeri ajaloost.

Osale arutelus

Põllumajandus.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Pollumajandust sotsiaalmeedias

RSS

Põllumajandus.ee toetajad:

Valdkonna töökuulutused

Oilseeds Tehnika otsib HOOLDETEHNIKUT

Oilseeds Tehnika OÜ

28. detsember 2017

Uudised