Autor: Meelika Sander-Sõrmus • 29. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fazer tähistab tänavu 125. juubelit

2016. aastal täitub 125 aastast sellest, kui noor Soome kondiiter Karl Fazer avas Helsingis Kluuvikatu tänaval kohviku, mis tegutseb samas asukohas tänaseni ning millest on saanud rahvusvaheline pereettevõte Fazer, üks Põhjamaade tuntumaid kaubamärke ja toiduainetööstusi.

Lisaks möödub tänavu ka 150 aastat Karl Fazeri sünnist, mispuhul avatakse sügisel Soomes Vantaa Vaarala linnaosas Fazeri uus ja rohkelt magusaid kogemusi pakkuv külastuskeskus.

Fazer on aastakümnete jooksul kuulanud tähelepanelikult kõikjal maailmas oma klientide värskeid ja kirkaid ideid, jäädes samas truuks oma traditsioonidele. Nii on ka Fazeri tänavuse 125. juubeli eesmärk saada osaks inimeste piduhetkedest ning muuta elu igat päeva pisut maitsvamaks.

"Ma olen väga rõõmus ja uhke nii meie ettevõtte kui ka meie kvaliteetsete ja maitsvate toodete üle. See tundub uskumatu, et 125 aastat tagasi minu vanavanaisa avatud väiksest kondiitriärist on kasvanud suur kontsern, mis on jätkuvalt perefirma,“ ütles ettevõtte neljanda põlvkonna esindaja ja Fazeri šokolaadi- ja kakaoekspert Majlen Fazer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fazer Eesti müügidirektori Vladimir Sapožnini sõnul ei ole Fazeri ajalugu Eestis küll sama pikk kui naaberriigis Soomes, kuid kaubamärk on mänginud eestlaste seas olulist rolli juba mitmeid aastakümneid.

„Fazer sümboliseeris juba nõukogude ajal paljude eestlaste jaoks kättesaamatut välismaailma. Eesti tarbijad kogesid seda vaevu tuntavast šokolaadilõhnast, mis õhkus õhinaga kollektsioneeritud kommipaberitelt, või esimestest Soome näkileibadest, mis Eestisse müügile jõudes tähistasid uue ajastu algust Eesti kaubanduses. Täna tähendab Fazer eestimaalaste jaoks kõrgeima kvaliteediga maiustusi ning paljusid Eesti armastatumaid pagaritooteid. Fazeri juubel loob kõigile eestimaalastele põhjuse tähistada koos meiega terve aasta vältel,“ kinnitas Sapožnin.

Fazer Grupp on pereettevõte, millele pandi alus 1891. aastal, kui Karl Fazer avas oma esimese kohviku Helsingis. Täna on grupi tooteportfellis valmistoidud, maiustused, pagari- ja kondiitritooted ning Fazer on esindatud kaheksas riigis. 1993. aastal asutatud Fazer Eesti oli esimene ettevõtte äriüksus Baltimaades.

Ettevõte hoiab täna Eesti pagari¬toodete turul 15%-lise turuosaga kolmandat kohta. Fazeri tugevuseks on lisanditega leiva- ja saiatooted, taskuleivad ning röstid, tuntumad kaubamärgid on Kodusai, Must leib, Fresh ning Fazer Finest. Fazeri käive Eestis oli 2014. aastal 18,5 miljonit eurot. Käesoleval aastal tähistab Fazer 125. sünnipäeva ning eduka ettevõtte asutaja Karl Fazeri 150. sünniaastapäeva.

Vaata ka lühifilmi Fazeri ajaloost.

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960