PROOVISÕIT: Uus Kubota M7171 Premium K-V

8. jaanuaril korraldas Stokker Agri Kubota demopäeva Viru-Jaagupis, selle raames saame teha ka uuest masinast väikese ülevaate.

MASIN VÄLJAST

Kubota M7171 jääb silma oma futuristliku disainiga. Kapotilt leiame tuttavaid jooni väiksematelt Kubota traktoritelt, kuid detailide suuruse muutumisel on suudetud luua ühtne ja kokkusobiv disan. Silma hakkab suur kabiin, mis on 170hp jõuklassile mittekohane. Masina hooldepunktid on toodud võimalikult madalale ja igapäevaseid hooldetöid on võimalik teha maapinnalt, ka kütusepaagi ning adbluepaagi täiteava on toodud mõistlikule kõrgusele, mis teeb ka tankimise lihtsaks. Puudu on välistest panipaikadest, on olemas ainult tööriistakast, mis on ka liiga väike. Proovitud masinal oli Pick-Up tüüpi haakekonks ja selle juures oli hästi lahendatud lisa haakelati kinnituskoht, mis asus tagarippsüsteemi kõrval ja võimaldab väga lihsalt haakelati hoiustamist.

 

KABIIN

Esimene asi, mis kabiini sisenedes muljet avaldab on see, et uks sulgub üllatavalt vaikselt ja ukse sulgemine ja avamine nõuab väga vähe jõudu. Kabiin on seest ruumikas ja väljavaade tänu suurele klaasipinnale ja kitsastele piilaritele hea, võib öelda isegi, et väga hea. Nähtavus tagumisele haakelatile ja rippsüsteemile on suurepärane ja see teeb ka haakeriistade külgehaakimise lihtsamaks ja ka ohutumaks. Kabiinis hakkab silma suur pardakompuuter mille ekraan on 12 tolline, kuid tegemist on siinpuhul teada ja tuntud Telluse monitoriga, mis on tuttav Kvernelandi tootevalikust. Menüüd pardakompuutris on lihtsasti ümberseadistatavatad vastavalt juhi eelistustele ja tehtavale tööle. Masin toetab ka ISOBUS põhiseid automaatroolimissüsteeme. Pardakompuutri juhtheebel on kahjuks liiga lihtsakoeline ja võiks omada rohkem funktsioone ja ka kabiini interjöör võiks olla antud klassi masinal asjalikuma viimistlusega. Kuid ülevaate kabiinist lõpetame positiivse noodiga, traktori kapoti kuju võimaldab suurepäraselt näha masina ette ja teeb seeläbi lihtsamaks nii raskuste külgehaakimise kui ka näiteks esimeste haakeseadmete kasutamist.

MEHAANIKA

Kubota M7171 jõuallikaks on 4 silindriline 6,1 liitrine mootor ja testitud masinal oli ZF-i 40km/h astmevaba käigukast, mille kiiruse muutmine oli astmevabale kastile omaselt sujuv kuid kiirendus oli veidi aeglane. Antud masin kasutab saastenormide täitmiseks nii kübemefiltrit kui ka SCR süsteemi, mille tarvis on 38 liitrine adblue paak ja diiselkütuse jaoks 330 liitrine paak. Kubota M7171 üks suur eelis oma konkurentide ees on kindlasti tagarippsüsteemi tõstevõime, mis on lausa 9400kg ja võimaldab seeläbi kasutada raskemaid haakeseadmeid, sealjuures masina enda kaal on 6100kg. Tagumisel jõuvõtuvõllil on olemas 4 kiirust: 540, 540 ECO, 1000, 1000 ECO. Hüdropumba tootlikuseks on 110 l/min, mis on antud jõuklassis arvestatav vooluhulk.

HINNANG

Kui positiivsed ja negatiivsed küljed kokku liita on Kubota M7171 puhul tegemist siiski uuendusliku ja lihtsa 150hp+ klassi traktoriga. Masina juhtseadmed on lihtsad ja kabiini istudes ei lähe kaua aru saamiseks, kuidas-mida teha saab. Kubota M7 seeria on kindlasti arvestatav konkurent nii John Deere 6M, Deutz Fahr 6000, Valtra  N seeriale jne. Ootame huviga kevadet, millal esimesed M7 seeriad jõuavad sinna kuhu nad kuuluvad - põllule!

Proovisõit: Esmamulje masinast hea

Proovisõidu tegi uue Kubota M7171 seeria traktoriga Jaan Ahlberg Avanduse Agro OÜst. Uurisime, mida mees sellest masinast esimese sõidu järgselt arvab.

Tegite proovisõidu Kubota M7171 seeria traktoriga, millise sõidukogemuse saite?

Kui nüüd sõidumuljet antud masinal hinnata, siis 5 palli süsteemis annaksin Kubota M7171-le hindeks 3. Esmamulje sisseistudes oli positiivsem. Ukse käepide oli õigel kõrgusel, sisenemiseks ja väljumiseks olev trepp ja kabiini ava piisavalt lai, et mitte takerduda kuhugi, uks sulgus väga hästi. Iste iseenesest mugav aga ei vasta masina hinnaklassile. Sama kehva mulje jättis ka üldine siseviimistlus, mida võiks kohati pidada isegi puudulikuks.

Meeldis mulle antud masina multifunktsionaalne käetugi, kus nupud olid loogilistes kohtades ja lihtsasti kasutatavad. Kui aga sõiduks läks, siis häiris mind igasugune roolitunnetuse puudumine, traktor vajas pidevalt rooliga korrigeerimist, et õigel trajektooril püsida ja mootori ja käigukasti koostöö puudulikkus, kiirendades ilma koormuseta tõstis mootor pöörded maksimumini, samal ajal jäi käigukast jänni ülekande piisava kiiruse muutmisega, sellest tulenevalt tekkis ka häiriv müra.

Masinal oli küll väga hea väljavaade kabiinist, aga läbimõtlemata on haakeseadmete, millel puudub Isobus ühendus, kaablite läbiviik kabiini.

Millised on teie arvates Kubota M7 seeria masina eelised ja puudused?

Põhilised plussid võrreldes konkurentidega võiks olla hea väljavaade kabiinist ja välimus. Ülejäänu on pigem keskpärane, või alla selle.

Kõige enam häiris mind juhitavus ja mootori ja käigukasti koostöö. Äramainimist väärib minu arvates ka kehv salongi materjal ja porilaudade kehv toestus.

Kas selline masin leiaks kasutust ka teie ettevõttes?

Leian, et suurt  võimalust antud masinal ei ole meie majapidamisse pääseda. Põhiliselt liiga vähese jõu ja kõrge hinnaklassi poolest. Enamasti on konkurendid 7 seeria masinad viinud võimsuseni 220-250hj, see oleks ka minu arvates suund kuhu Kubotal areneda. Kubota Mx135, mis on Jaapanis toodetud, jättis mulle isiklikult kordades parema esmamulje, seal tundus hind ja kvaliteet paremini paigas olevat.

 

Galerii

Osale arutelus

  • Henrik Klammer

Põllumajandus.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Pollumajandust sotsiaalmeedias

RSS

Põllumajandus.ee toetajad:

Valdkonna töökuulutused

Oilseeds Tehnika otsib LAOTÖÖTAJAT

Oilseeds Tehnika OÜ

28. detsember 2017

Uudised