„Nii Eestis kui teistes Euroopa Liidu riikides on põllumehe jaoks kõige põletavamaks küsimuseks oma toodangule uute turgude leidmine. Euroopa Komisjoni poolt käivitatud 111 miljoni euro suuruse meetmega soositakse Euroopa Liidu toidusektori toodangule turu otsimist, kuna ühisturul on paljudes sektorites ületootmine,“ ütles maaeluminister Urmas Kruuse..
„Eesti toodab näiteks toorpiima kaks korda üle oma vajaduste ja ülejääv kogus vajab seetõttu hädasti pääsu uutele turgudele. Müügiedenduse meede on võimalus rahastada uute turgude otsinguid, seepärast oleks Eesti ettevõtjatel väga mõistlik toetust taotleda,“ rääkis Kruuse.Teavitus- ja müügiedendusmeetme taotlusvoor on avatud kuni 28. aprillini 2016.
Lisainfot taotlusvoorust „European Commission: Promotion of EU farm products“ leiab SIIT
TASUB TEADA
Euroopa Liitu kuulumise jooksul on Eesti ettevõtjad ja põllumajandusorganisatsioonid teinud EL promotsioonimeetme raames viis programmi kogumaksumusega 1,9 miljonit eurot, millest Eestist väljapoole on olnud suunatud üks programm. Lähiriikidest on viimastel aastatel promotsioonimeetme võimalusi väga aktiivselt kasutanud Leedu, kelle toidusektori organisatsioonid on esitanud projekte näiteks Hiina, USA ja Lähis-Ida suunal.