Autorid: Põllumajandus.ee , põllumajandus.ee • 28. oktoober 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sadala Agro põllul katsetati roomiktraktorit Versatile Delta Track 550

Sadala Agro põllul katsetati roomiktraktorit Versatile Delta Track 550
Foto: Joonas Laur
Raplamaa ettevõte Eesti Agritehnika OÜ esitles möödunud nädalal Jõgevamaal, Sadala Agros, kummiroomikutega keskliigendtraktorit Versatile Delta Track 550.

Tänavu tähistas Kanada päritolu tootja viiekümnendat tegevusaastat, keskliigendiga traktorite seeriatootmist alustati juba 1966, olles selles vallas teerajajad. Kabiin on tõesti suur, klaaspinda koguni 7,98m2 ning maht liitrites väljendatuna 5000l. Seda on ligi 1/3 võrra rohkem kui konkurentidel. Istmest paremal paikneb juhtpaneel hüdraulikasüsteemidele, kesk-konsoolil saab ülevaate traktoriga seotud parameetritest, poolaktiivne õhkvedrustusega iste tagab pehme sõidu. Käetoes paiknevad ka funktsioonid põlluotsa automaatika haldamiseks. Demomasin oli varustatud kuue hüdroväljavõtte paariga, vooluhulgaga kuni 428/l minutis. Põlluotstes pööramise mugavamaks tegemiseks on lisana saadaval ka siduripedaal, millele vajutades traktori pöörded langevad eelnevalt seadistatud tasemele ning pedaali vabastades ning ümber pööranuna taastab tööpöörded. Puudub vajadus käsigaasi käsitsemiseks. Enamikel liigendtraktoritel puudub jalgpedaal, on vaid käsigaas.

Sadala Agro põllul katsetati mudelit nimivõimsusega 550 hj, andes maksimumvõimsuseks 1800 pöörde juures 591 hj. Delta Track on ehitatud kasutades arenenud roomikute tehnoloogiat, ennast tõestanud Cummins mootorit (15l), äärmiselt vastupidavat Caterpillar jõuülekannet powershift käiguvahetusega.Traktori tühimass täis kütusepaakidega (1800l) ulatub üle 28 tonni. Kütusepaagid on paigutatud sadulakujuliselt ette kabiini juurde - see tagab parema kaalujaotuse kütuse vähenedes ning ka parema nähtavuse haakeseadmele. 50/50 kaalujaotus on alati tagatud sõltumata kütusetasemest. Demomasin oli ilma adblue süsteemita, vastavalt kokkulepetele on traktoreid sellisena lubatud Euroopas müüa 50 ühikut.Versatile on tuntud oma suure kabiini poolest.

Pimedal ajal tulevad appi HID tuled, mis on tavalistest tuledest kuni 10 korda eredamad.Versatile roomikusüsteem kasutab samuti Kanada tootja Camoplast kummiroomikuid. Roomikusüsteemil Versatile´i väljatöötatud ja äärmiselt töökindel väline planetaarülekanne, mida on ka vajadusel äärmiselt lihtne hooldada. Välised planetaarkettad asuvad otse pöördtelgede kohal, et iga veoroomiku pöördemoment oleks sama. See aitab vältida jõuülekande nõrgenemist pööramisel ja vähendab kaotusi jõumomendis, muutes sedasi pööramise lihtsamaks ka suurte haakeseadmete vedamisel.Topeltteljega pöördrattad kahesuunalise kõikumisega annavad masinale parema kaalujaotuse ja vähendavad põrutusi. Madalam vibratsiooni tase ja raamile tekitatud koormus lubavad ka juhil ennast mugavalt tunda ilma kabiinivedrustuseta.Kevadeks on Euroopasse tulevad masinad varustatud ka kabiinivedrustusega. Traktori raam on loodud paksust terasest, mis on mõnest konkurendist koguni 10mm jämedam. Haakepunkt asub vahetult liigendraami taga, mis tagab maksimaalse tõmbejõu ka järskudel pööretel.

Demopõllul oli haakeseadmeks 7,5 meetrine Köckerling Vario tüükultivaator. Saviliivmuld ja äärmiselt kõva põld oli väljakutse. Delta Track jaksas agregaati vedada maksimaalsel töösügavusel 9,5-11 km/h.Suur veojõud ja väga väike pinnase erisurve on tugevad argumendid miks kaaluda roomiktraktorisse investeerimist.Demodega saab kursis olla Eesti Agritehnika facebook lehel: facebook.com/agritehnika/ 

Roomikute libisemist veorattal aitavad vältida roomikute sisepinnal paiknevad veokõrvad. Samaaegselt haakub 6,5-7 veokõrva, seetõttu pole roomikute libisemine võimalik. Delta Track kasutab suurimaid veokõrvu roomikutööstuses, mis tagab roomikutele kuni 30% pikema eluea. Delta Track süsteem kasutab kahte keskmist kanderullikut, mis pole telje ja veosüsteemiga täielikult joondus. See parandab sõidusujuvust ja pikendab süsteemi eluiga. Polüuretaanist kate vähendab rullikute kulumist ja on märgatavalt vastupidavamad kummirullikutest.Eesti Agritehnika OÜ

Joonas Laur

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960