Autorid: Põllumajandus.ee , põllumajandus.ee • 12. jaanuar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ülo Kivine: Saaremaa eripära saaks kannatada

Ülo Kivine: Saaremaa eripära saaks kannatada
Foto: Meelika Sander-Sõrmus
Saaremaa Piimatööstuse juht sõnas kommenteerides Äripäeva uudist, kus ettevõtjad Raivo Hein ja Raivo Kütt tahavad valmis ehitada Saaremaad ja mandrit ühendava silla, et tema seda mõtet ei poolda.

Raivo Hein ja Raivo Kütt lõid ettevõtte Saarte Sillad. Siht on neil sellega konkreetne: ehitada Saaremaa ja mandri vahele sild, mida riik ei paista niipea ära tegevat.

Hein ja Kütt märkisid oma pöördumises peaminister Jüri Ratasele, et kuna valitsus ei ole astunud samme silla ehitamise suunas, pakuvad nad ettevõtjatena riigile abi ja ehitavad ise silla valmis.

Ülo Kivine: Meie piim tuleb sealt, kus on tunda merelist hõngu

Seda mõtet ei poolda aga kohalik suurettevõtja, Saaremaa Piimatööstuse juht Ülo Kivine.

„Mina seda sillaehitust ei poolda ja saaremaisus ja Saaremaa eripära saavad selletõttu kindlasti kannatada. Kui juba üks sild tekib, siis sellest üle mere sõidust ja nõndanimetatud meretagusest asjast jääb vähe järele. Küsimus on ka selles, milleks seda vaja on. Kui me vaatame Soome suunas, siis tänapäeval võib olla traditsiooniline sild eelmine sajand,“ selgitas Kivine. „Maailm areneb nii kiiresti edasi ja kui inimesed tahavad kiiresti liikuda, siis selleks on olemas vaba õhuruum. Ja kes ei taha kiiresti liikuda, see oskab oma aega planeerida pisut teisiti. Saaremaal on praegu olemas inimeste liikumiseks päris hea ühendus. Kui me saame ka suurema lennuki, on veel üks tärn juures. Ja mis puutub kaubavedudesse, siis kõik on planeerimise küsimus.“

Ta lisas: „Kui me kulude poolt jälle vaatame, siis kindlasti uus sild ei tule ilma rahata ja sealt ülesõit hakkab ka midagi maksma. Mina kui Saaremaa ettevõtja olen praeguse olukorra ja logistikaga väga rahul ja ma absoluutselt ei poolda seda, sest saaremaisus ja eripära kaob ära.“

Kivise sõnul maksab Saaremaine eripära nii palju, et ükski kulude kokkuhoid seda paremaks ei tee. „Saaremaale sõit on ju inimestele ikkagi omaette elamus. Sa sõidad Virtsu, siis on praamisõit, mahasõit. See käib sinna juurde. Eestimaalane seda teab ja tunneb. Põrutada ja kiirustada pole vaja. Võtame seda, mis meil on, sellisena, nagu ta on looduse poolt antud ja naudime seda,“ sõnas ta.

Loe Äripäeva artiklit täismahus SIIT.

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960