Põllutehnika müüja: tulevik on helge

AGCO brändide hulka kuuluvad Challenger, Fendt, GSI, Massey Ferguson ja Valtra
AGCO brändide hulka kuuluvad Challenger, Fendt, GSI, Massey Ferguson ja Valtra

Põllumajandusmasinate tootja AGCO Corporationil läheb viimasel ajal hästi ning sektori tuleviku osas ollakse positiivselt meelestatud.

Ettevõtte teatel on põllumajandustoormete fundamentaalnäitajad tugevad, mis peaks aitama sektoril pikaajaliselt kasvada. Ka Lääne-Euroopa põllumeeste olukord paraneb.

„AGCO tulemused ja kasumikasv olid teises kvartalis väga tugevad,“ ütles ettevõtte tegevjuht Martin Richenhagen. „Lääne-Euroopa tööstus on hea tervise juures ning Põhja-Ameerikas on nõudlus paranenud. See aitas käivet ja marginaale suurendada.“

Terve aasta lõikes peaks nõudlus põllumajandustehnika järele olema 2017. aastaga võrreldes sisuliselt samal tasemel, ütles Richenhagen.

Sektori fundamentaalnäitajad on heas seisus. Pikaajaliselt on ettevõte positiivselt meelestatud – tooraineturgude fundamentaalnäitajad peaksid põllusaaduste hindu ja farmide sissetulekuid toetama. See tagab omakorda ettevõtte hinnangul terve tööstuse tervisliku kasvu.

AGCO selle aasta teise kvartali käive ulatus 2,5 miljardi dollarini. Võrreldes eelneva aastaga (2017) suurenes ettevõtte käive 17,2 protsenti. Kohandatud kasum aktsia kohta oli 1,32 dollarit, võrreldes eelneva aastaga kasvas see 14,8 protsenti.

Heitlik poolaasta. Kui vaadata tulemusi poolaasta lõikes, siis ulatus müügitulu 4,5 miljardi dollarini, mida on 20 protsenti rohkem kui mullu samal ajal. Kohandatud puhaskasum kasvas 49 protsenti, 1,68 dollarini aktsia kohta.

„Globaalselt oli teraviljade olukord esimesel poolaastal küllaltki kõikuv,“ nentis Richenhagen, kelle sõnul sõltub nõudlus põllumajandustehnika järele suuresti sellest, milline on teraviljade olukord, toorainete hinnad ning valitsuse poliitikad. Näiteks suvel tabas Euroopat põud, mis viis toidunisu hinnad viimase viie aasta tippu. Ka aasta esimeses pooles olid toorainete hinnad ilma tõttu küllaltki volatiilsed.

Paremini läks ettevõttel Põhja-Ameerikas, kus müük suurenes teises kvartalis 2017. aastaga võrreldes 25,4 protsenti. Euroopa ja Lähis-Ida käive kasvas 21,7 protsenti ning Lõuna-Ameerikas 12,8 protsenti.

Tõsi, traktorite müük kasvas Lääne-Euroopas poolaastaga vaid 1 protsendi võrra. Kombaine müüdi eelmise aastaga võrreldes regioonis aga 14 protsenti rohkem.

Põllumeeste olukord Euroopas paraneb

Richenhagen lisas, et praegu keskendutakse ettevõttes suuresti innovatsioonile. Näiteks arendatakse uusi Rogator C-seeria taimekaitsepritse ja traktoreid, mis peaksid aitama põldude produktiivsust parandada ja ettevõtte turupositsiooni laiendada.

Põhja-Ameerikas on põllupidajad hakanud pärast aastaid kestnud kehva nõudlust oma tehnikat uuesti välja vahetama. Lääne-Euroopas müüs ettevõte hästi maaharimise tehnikat, sest põllumeeste kasumimarginaalid on tõusnud ning piimatootjate olukord paranenud. Kõige paremini läks AGCO-l Saksamaal, Suurbritannias ja Prantsusmaal, mis moodustasid enamuse müügikasvust.

Tulevikuväljavaade

AGCO prognoosib, et 2018. aasta netokäive tõuseb 9,3 miljardi dollarini. See peegeldab paranevaid müügimahtusid, hinnakasvu, teiste ettevõtete ülevõtmist ja välisvaluuta mõjusid. Kasumimarginaalid peaks 2017. aastaga võrreldes tõusma, mille põhjuseks on kasvav käive ning kulude kärpimine.

Kõike eelnevat silmas pidades prognoosib AGCO, et ettevõtte terve aasta kohandatud puhaskasum saab olema 3,70 dollarit aktsia kohta.

Osale arutelus

Põllumajandus.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Pollumajandust sotsiaalmeedias

RSS

Põllumajandus.ee toetajad:

Valdkonna töökuulutused

Uudised