Autorid: põllumajandus.ee, Põllumajandus.ee • 23. jaanuar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Grüne Wochel tutvusid Euroopa ajakirjanikud projektiga „Baltic Sea Food“

Grüne Wochel tutvusid Euroopa ajakirjanikud projektiga „Baltic Sea Food“
Foto: Maaeluministeerium
19. jaanuaril tutvustati Berliinis maailma suurimal põllumajandus- ja toidumessil Grüne Woche ajakirjanikele ja messikülastajatele rahvusvahelist koostööprojekti „Baltic Sea Food“. Esitluse avasid maaeluminister Tarmo Tamm ja Leedu põllumajandusminister Giedrius Surplys.

Maaeluminister Tarmo Tamme sõnul otsitakse projekti „Baltic Sea Food“ raames lahendusi, kuidas kohalikku toodangut seniselt edukamalt ja tõhusamalt äriklientidele pakkuda: „Kuigi piirkond on suur ja igal riigil on oma eripärad, on probleemid enamasti sarnased ning neile saab ühiselt lahendusi otsida. Suur osa põllumajandustootjatest on väikeettevõtted, kellel napib ressursse, et oma tooteid toitlustusettevõtetele pakkuda, ja sageli keskendutakse pigem lõpptarbijatele müümisele. Piirkonna tootjatele valmistab muret ka toodete liiga väike maht, tarnekindluse puudumine ja logistikaga seotud suured kulud. Koostöös on lihtsam viia kohalikke tooteid senisest enam just äriklientideni.“

Projekti „Baltic Sea Food“ eesmärk on töötada välja ärimudel, mis võimaldaks toiduvõrgustikel pakkuda kohalikke toidutooteid äriklientidele (restoranid, kohvikud, majutusettevõtted, talupoed) senisest tõhusamalt. Projekti esimeses etapis korraldati uuring, et selgitada välja, millised on peamised probleemid kohaliku toidu turustamisel Läänemere-äärsetes riikides.

Mudeli koostamisel arvestatakse oluliste teemadega, nagu näiteks hinnakujundus, tellimuste haldamine, logistikaskeemid ja turundusstrateegiate koostamine. Projekti eesmärk ei ole luua üht keskset mudelit, mis peaks toimima kõikides riikides, vaid projekti tulem peaks olema pigem praktiline tööriist, mis pakub alternatiivseid lahendusi ja mida saab kohandada vastavalt piirkonna oludele.

 

 

Grüne Wochel tutvusid Euroopa ajakirjanikud projektiga „Baltic Sea Food“
Foto: Maaeluministeerium

Projekti tutvustusüritusel toimus ka piirkonnale iseloomulike toodete esitlus, kus väikest valikut kohalikest toodetest pakkus kümme riiki. Eesti partnerid tutvustasid ajakirjanikele Mooska suitsusaunasinki koos Tahkuranna kurgiga Angla rukkileival, Linnamäe külmsuitsupõdraliha suupistet pohlamoosiga, Briisi Tallinna vürtsikilu vutimuna, mahekartuli ja punapeedi krõpsuga, jõhvikatega serveeritud mett Aare Jõumehe mesilast, Hiiu nõgesemarmelaadi, Liviko Vana Tallinnat, Moe rukkiviina, Mulgi Pruulikoja õlut Libahunt ja Ampstükki.

„Baltic Sea Food“ on rahvusvaheline koostööprojekt, milles osaleb 14 organisatsiooni kümnest riigist: Eesti, Soome, Rootsi, Taani, Läti, Leedu, Poola, Saksamaa, Norra, Venemaa. Maaeluministeerium on projekti juhtpartner. Eestist on partneritena kaasatud MTÜ Eesti Maaturism ja Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda. 

Projekti „Baltic Sea Food“ kaasrahastatakse Interregi Läänemere piirkonna programmist ja ELi eelarvest.

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960