17. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Agritechnika 2015 INNOVATSIOONID

Maailma suurim põllumajandustehnika ja -seadmete mess Agritechnica 2015 toimus 10.-14. november Hannoveris.

Selle aastasel Agritechnica näitusel jagati kokku välja 49 innovatsioonimedalit, nendest 44 hõbedat ja 5 kulda. Mitmed medalid anti varasemate tehnoloogiate edasiarenduste eest kuid oli ka mitmeid täiesti uudseid lahendusi.

KULDMEDALID:

Krone Premos 5000

Pelletite tootmine on muutunud populaarseks kogu Euroopas, neid kasutatakse näiteks kütuseks, allapanuks loomadele, söödaks ja paljuks muuks. Krone esitleb Agritechnical esmakordselt mobiilset pelletikombaini, mille nimeks on Premos 5000.

Premos 5000 (tootlikus tunnis 5000 kg) toodab 16mm läbimõõduga pelleteid ja pelletite pressimiseks kogub see materjali koguriga otse vaalust. Kui värsket toorainet põllul napib, on võimalik Premost kasutada ka statsionaarselt. Põllul töötades on masinal olemas punker, kuhu kogutakse pelleted ja tühjendatakse täitumisel haagisesse, mis lihtsustab seadme kasutamist.

Krone Premos 5000 võib lugeda üheks silmapaistvamaks kuldmedali innovatsiooniks 2015. aasta Agritechnica näitusel.

Fendt VarioGrip Pro

Rehvirõhu kontrollsüsteemid põllumeestele tutvustamist ei vaja, kuid siiani on süsteemide kitsaskohaks olnud rehvide aeglane täitumine, kui soovitakse rehvirõhku maanteesõiduks tõsta.

Fendt "VarioGrip Pro" lahendab selle probleemi, kasutades eraldi kõrgrõhuga rehvi tavalise rehvi sees, seeläbi on võimalik rehvirõhku väga kiirelt tõsta ja alandada. Rehvi täitmine käib endiselt ratta keskosast, silla ühenduskohalt veljega.

Antud süsteem suudab tõsta rehvirõhu 0.8 bar-ilt kuni 1.8 bar-ini lausa 30 sekundiga. Fendt "VarioGrip" Pro lihtsustab oluliselt põllutööde tegemist ja põllutöödelt transpordile üleminekut, sest tegemist on hetkel ühe kõige lihtsamini kasutatava rehvirõhusüsteemiga turul ja see innovatsioon sai ka õiglaselt premeeritud.

 

HÕBEMEDALID:

HORSCH Boom Control

Horsch esitleb Agritechnical oma iseliikuvatel pritsidel uudset lahendust Boom Control. Tegemist on küll Boom Control edasiarendusega ja muutunud on süsteemi strateegia ja tööpõhimõte. Uus Boom Control kasutab ultrahelisensori asemel laser skannerit, mis ei juhi poomi kõrgust mitte selle järgi, millest poom hetkel üle sõidab vaid süsteem skanneerib põldu ette ja joonistab sellest endale 3D pildi, mille alusel reguleeritakse poomi töökõrgust maapinnast. See tähendab, et Boom Control ei lase vilja tühimike kohal poomi töökõrgust järsult muuta ja masin suudab ise ka vältida põllul takistusi, näiteks tõsta poomi üle kõrgete piiripostide, ilma juhi sekkumiseta. Eriti mugavaks ohutusabinõuks on see, et masin peatab ennast automaatselt näiteks enne elektriposti, vältimaks sellega kokkupõrget.

Zürn lisas heedrile elektrimootorid

Senimaani ei olnud võimalik sujuvalt muuta heedri erinevate osade töökiirust (peale haspli), kuid tänavusel Agritechnical esitleb Zürn esmakordselt heedrit Zürn i-flow, mis kasutab elektrimootoreid ja seeläbi on astmevabalt muuta kõigi heedri veomehanismide töökiirust.

Uus lahendus lubab vähendada näiteks etteandeteo kiirust väiksema saagikusega viljades, vältimaks koristatava massi kahjustamist ja seeläbi tagatakse ka kombainile ühtlasem etteanne. Heedri kiiruseid saab sünkroniseerida ka kombaini koormatusega.

Geospectators kaardistab mulda

Geospectators esitleb Agritechnical kontaktivaba mulla pindmise kihi kaardistajat.

Topsoil Mapper haagitakse traktori rippsüsteemi külge ja see suudab kaardistada suurel hulgal mulla erinevaid parameetreid nagu tihenenud kohad, mulla veerežiimi, mulla tüüpi ja palju muud, ning seda reaalajas. Masin suudab koguda informatsiooni kuni 1.1m paksuse mullakihi kohta ja teeb saadud andmete põhjal kolmemõõtmelised mullakaardid. Kui Topsoil Mapperit kasutatakse koos mõne harimisriistaga suudab see vastavalt vajadusele muuta harimisriista töösügavust ja seeläbi on võimalik teha asukohapõhist harimist.

PEECON muudab topeltrattad "tiibadeks"

Nii Eestis kui ka kogu Euroopas on probleemiks kabariidid ja seda eriti siis kui tegemist on topeltratastega masinga, mis teeb maanteetranspordi nii juriidiliselt kui ka praktilises elus keeruliseks.

PEECON esitleb Agritechnical lahendust, kus tagumised topeltrattad on võimalik maanteetranspordiks liigutada tagumiste porilaudade kohale. Selline lahendus on saavutatud kasutades spetsiaalset rataste ühendussüsteemi kilpidele ja hüdraulilise käsi, mis tõstavad rattad maanteetranspordiks masina külgedele. Antud lahendus pole küll veel seeriatootmises kuid süsteemi edasiarendust võib tulla turule juba lähiaastail.

 

 

Autor: Henrik Klammer

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960