Autor: Meelika Sander-Sõrmus • 6. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

ETKL hakkab maksma toetusi väiksematele piimatootjatele

Eestimaa Talupidajate Keskliit ja Rimi alustasid eelmise aasta detsembris kampaaniaga, kus tootjale annetatakse iga ostetud Rimi ja Säästumarketi Alpenrose piimapakilt 2 senti.

Tänasest alustab Eestimaa Talupidajate Keskliit taotluste vastuvõtmist väiksematelt piimakarjakasvatajatelt, et edastada neile kuu aja jooksul ETKLi ja Rimi koostööna kogutud raha – 5684 eurot ja 24 senti.

Eesmärk on toetada väikekarjade omanikke, kes kannatavad piimahinna languse tõttu kõige enam.

Taotlused tuleb esitada 14. jaanuariks aadressil Teaduse 1 Saku, 75501 või elektrooniliselt allkirjastatuna aadressile [email protected]. Taotluse vormi saab alla laadida ETKLi kodulehelt www.taluliit.ee või küsida seda ETKLi liikmesorganisatsioonidest.

„Kuna tarbijatelt annetatud raha edastatakse piimatootjatele igakuiselt, siis on võimalik taotlusi esitada ka edaspidi iga kuu 14. kuupäevaks kuni annetuste kogumise kampaania lõpuni. Kuniks me ei tea veel täpselt taotlejate arvu, oleme esialgu piiranud abisaajate piimatootjatena neid, kelle karjas on alla 40 lüpsilehma,“ sõnas Eestimaa Talupidajate Keskliidu peadirektor Kaul Nurm.

„Tänases keerulises olukorras vajavad teistest enam toetamist kõige väiksemad piimatootjad, kuna paljudel juhtudel makstakse neile piimaliitri eest vähem kui teistele. Oma tagasihoidlike piimakogustega ei suuda nad mõjutada piima kokkuostuhindu, veel vähem seda, mis hinnaga piim linnainimesteni jõuab. Annetuse võimaldamise kaudu soovime anda ostjatele võimaluse näidata oma mõistmist ja poolehoidu kodumaistele tootjatele ning mõjutada seeläbi maaelu ja talude käekäiku. Nii kindlustame endale võimaluse tarbida ka tulevikus värskeid ja kvaliteetseid piimatooteid. Ühtlasi kutsume tarbijaid jätkuvalt üles annetustegevusele, et aidata piimatootjatel see mõõnaperiood võimalikult väheste kadudega üle elada,“ rääkis Kaul Nurm.

„Jõulukuul kogusime annetust enam kui viie ja poole tuhande euro eest. Seega , kliendid on väikekarjapidajate toetuseks mõeldud kampaaniaga väga hästi kaasa tulnud, mis näitab, et Eesti elanikele on kodumaise piimatoodangu olemasolu ja jätkusuutlikkus tähtis. Annetusest loobujaid on olnud kõigest 0,3%,“ lausus Rimi Eesti juht Anders Torell. „Tänan kõiki Rimi kliente, kes oma panuse on andnud ning kutsun kampaaniaga ühinema ka teisi piimatööstusi.“

Kampaaniaga pööratakse tähelepanu sellele, kuidas mõjutavad praegused ülimadalad piimahinnad talupidajaid. Venemaa kehtestatud impordipiirangud ja kaubanduskettide omavaheline võidujooks madalaima hinna suunas on toonud kaasa olukorra, mis sunnib paljusid piimakarjakasvatajaid tootmist lõpetama ning kiirendab seeläbi meie maaelu närbumist.

2-sendine annetus on tarbijale vabatahtlik. Kui klient soovib ikkagi odavamat piimahinda, siis tuleb sellest teavitada müüjat, kes saab annetuse arvelt maha võtta.

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960