Kuidas luua hea pakend?

Tänavusel toidumessil rääkis hea pakendi loomise saladustest ning pakendamise trendidest pakendite uuendamise tippfirma Packlab.

Ettevõtte juht Ian Rooney on tunnustatud pakendiuuendaja, koolitaja ja kõneleja. Iirimaal sündinud ja nüüd üleilmset pakendite uuendamisega tegelevat ettevõtet juhtiv mees esines 29.10 toimunud toidumessi raames ning rääkis, millised trendid valitsevad pakendite maailmas ning kuidas luua müüvat ja löövat pakendit. Tema looming on pälvinud tunnustust nii siin- kui sealpool ookeani.
Firma peab enda väärtuseks kui inimene vastutab oma töö eest. Selleks kuulub 94% Packlabi töötajaist ettevõtte omanikeringi ning on isiklikult investeerinud ettevõtte arendamisse.

Toome välja viis kõige edukamat ning enim tunnustust pälvinud pakendit.

Kohalik tooraine üleilmsel pakendil.
Soome metsades asutatud juustutootja tahtis oma sinihallitusjuustule luua uue pakendi, mis kannaks kõiki nende Soome päritolu väärtusi. Sinihallitusjuustu eristab firma muudest toodetest tõsiasi, et see valmistatakse nende lehmade piimast, kes söövad ristikheina. See annab juustule aga eripärase maitse. Ettevõte peab enda tugevuseks kohaliku toorainet väärtustamist. Koostöös disainifirmaga loodi pakend, mis kannab neid väärtuseid edasi.
Pakend on võitnud auhindu Saksamaal, Suurbritannias, Serbias ning Ameerikas.

Skandinaavia parimad piparkoogid
Skandinaavia parimate piparkookide loomine eeldas unikaalset kliendikogemust. Seda pakub nii toote- kui pakendidisaini koostöö. Kogemuse loomiseks tuletati meelde traditsioonilist uskumust, et kolm tükki piparkooki toob õnne. Nii lõigi ja pakendatigi piparkook, mis murdub alati ainult kolmeks. Südamekujuline küpsis tuletab lisaks meelde selle hooaja südamlikkust ja soojust. Terviklikkust rõhutavad kõik viis erinevat ja samal ajal sarnast pakendit.
"Tootmine ei jõua nõudlusele järele," kommenteeris ettevõtte müügiosakond pärast pakendi välja vahetamist.
Pakend on auhindu võitnud lisaks Soomele nii Ameerikas, Suurbritannias kui Prantsusmaal.

Kuidas uuendada kindlustunnet?
Pakkas Marja on Soome suurim marjatootja juba 30 aastat. Püsiostjaskonnaga ettevõte vajas hoolikalt ning ettevaatlikult välja mõeldud ja ellu viidud värskendust oma pakendile, säilitades samal ajal viited juurtele ning pärandile. Tootesari Kuningas avas tee edasistele kaubamärgiuuendustele ning tuletas meelde, et uuendusteta ettevõte hakkama ei saa.

Maailma parimad oliivid uuenduskuuril
Gallo Worldwide on Portugali suurim ja tuntuim oliiviõli kaubamärk. Oluline osa kaubamärgi pärandist on oliivid, mida õli tootev ettevõte pakub juba pea sajandi. Täna töötab firma Packlabiga, et uuendada oma oliivide tootevalikut ning luua uued plastpakendid. Valik sobitub firma pakutava hulka, ent on teisalt eraldiseisev ja äratuntav kõrgema hinnaga toode, mis peaks ostma meelitama nõudliku tarbija.

Mobiilse eine tasku
Bullet Meal on Soome idufirma, mis kavatseb ümber kujundada kaasa ostetava toidu turgu. Ettevõte nimetab end nälja peatajaks ning pakub valikut erimaitselist toitvat einet, mida saab ampsamiseks kasutada nii linnas kiirustades kui suurtest teedest eemal matkaradadel.
Packlab otsustas läheneda lõbusalt ning pakendada toode mängulisse ümbrisse, andes talle külgetõmbava kuvandi, mis kõnetaks nii kontoritöötajat kui näiteks ekstreemspordiga tegelevat mägironijat. Disain paneb kõnelema ettevõtte nime ja toote sisu, muutes selle silmapaistvaks nii sotsiaalmeediakampaaniates kui reklaamis.

Osale arutelus

  • Rivo Sarapik

Põllumajandus.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Pollumajandust sotsiaalmeedias

RSS

Põllumajandus.ee toetajad:

Valdkonna töökuulutused

Uudised