Mahetooted on jaekaubanduses kasvav trend

Mahetooted on jaekaubanduses kasvav trend
Mahetooted on jaekaubanduses kasvav trend

OÜ Chaga juhatuse liige Siim Kabrits rõhutas EPKK konverentsil Maheturg 2018, et ka Saksamaa suurim odavkett Aldi on võtnud suuna mahedale, et saada uueks Whole Foods Marketiks.

Samuti on märkimisväärne USA suurima mahetoodetele spetsialiseerunud kaubandusketi Whole Foods Marketi müük Amazonile, mis avab täiesti uued võimalused e-kaubanduses. Neid trende ei tohi tema sõnul maha magada.

Kabritsa sõnul oleks Eestil võimalik eristuda keskkonna brändimise kaudu – meil toodetakse toitu puhtas keskkonnas. Tähtis on ka see, et inimesed tunnevad ennast toitu tarbides turvaliselt. Täieliku jälgitavuse tagav mahemärk on tarbijatele üks turvalisuse tagamise garantiisid. Organic Estonia eesmärgiks on muuta 51% Eestist mahedaks, sest me ei suuda rääkida Eesti puhul suurtest numbritest, kuid suudame anda oma klientidele selge argumendi. Nii nagu Saaremaa on ära bränditud erilise ja puhta keskkonnaga kohana, sama peaksime tegema ka Eestiga, mis on sisuliselt kolmest küljest veega ümbritsetud poolsaar.

Siim Kabritsa sõnul pole mahetootmine kindlasti pelgalt väiketootjate pärusmaa. Ta tõi näite Leedust, kus on maheettevõttes AUGA majandatakse 33 000 ha mahemaad ja peetakse 3500 piimalehma. Ettevõtte tootevalikust leiab teravilja, köögivilja, seened, kanamunad ja linnuliha.

Roomet Sõrmus
EPKK juhatuse esimees

 

Osale arutelus

Põllumajandus.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Pollumajandust sotsiaalmeedias

RSS

Põllumajandus.ee toetajad:

Valdkonna töökuulutused

Uudised