82 protsenti tarbijaist sooviks osta mahetoitu, peamise ostukohana näevad tarbijad peamiselt tavalisi toidupoode, selgus eile Põllumajandusministeeriumis tutvustatud mahetoodete turu uuringust.
Tavaliselt toidupoest koos igapäevaste toidukaupadega eelistab mahetooteid osta 50% tarbijaist, otsekontakti tootjaga sooviks 38% elanikest. Turult eelistab osta 29% ning spetsiaalsest ökopoest 14% tarbijaist. Internetipoe vahendusel tellimist peab mugavaimaks mahetoidu ostukanaliks 4% elanikest.
Mahetoidu ostjad tõid välja, et ostavad mahetoitu, kuna see on tervislik (70%), heade maitseomadustega (53%), kodumaine ning lähipiirkonnas toodetud (48%). Enim ostetud toiduainetena märgiti mett (56% on ostnud), kartulit ja köögivilja (50% on ostnud). Järgnevad puuvili, marjad, piimatooted ja munad. Suurim huvi ongi tarbijatel eelkõige maheköögivilja ja kartuli ostmise vastu – neist toodetest on huvitatud vastavalt 54% ja 50% tarbijatest.
Need, kes ei olnud 2012. aastal mahetoitu ostnud, tõid peamise mitte-ostmise põhjusena välja mahetoodete kõrge hinna (45%). 29% vastas, et ei tunneta erinevust tavatoodetega ega pea mahetoodete ostmist selle tõttu vajalikuks ning neljandik (24%) väitis, et kasvatavad toiduks vajaliku tooraine ise.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kõigist küsitlusele vastanust 57% leidis, et mahetoitu võiks rohkem reklaamida.
Põllumajandusministeeriumi tellimusel viis uuringu läbi TNS Emor.
Loe uuringut siit:
Seotud lood
Iga hooaeg on ainulaadne ja toob endaga kaasa uusi väljakutseid. Edukaks hooajaks on olulised põllumehe otsused, investeeringud, riskid, tulemused ja saak. Milliste omadustega DEKALBi sorte eelistada, et saak oleks viljakas ja võimas?