Eliisa Matsalu • 25 veebruar 2020

PRFoodsi käive neljandas kvartalis langes

PRFoodsi käive eelmise aasta neljandas kvartalis võrreldes aasta varasemaga langes 1,3 miljoni euro võrra, kuid kasum kasvas 0,3 miljoni võrra. Ettevõte seisab sel aastal silmitsi mitme ohumärgiga.

PRFoodsi juhatuse liige Indrek Kasela  Foto: Raul Mee

PRFoodsi käive oli neljandas kvartalis 25,4 miljonit ja puhaskasum 0,5 miljonit eurot.

Ettevõte juhatuse liige Indrek Kasela teatas, et eelmise aasta teine poolaasta oli ettevõtte jaoks edukas – käibe langusele vaatamata paranes kogukasumlikkus. Grupi konsolideeritud EBITDA aruandeperioodil oli 2,8 miljonit eurot, kasvades 48% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, mida mõjutas enim bioloogiliste varade ümberhindlus.

Puhaskasum oli 1,1 miljonit eurot, mis on pea kolm korda kõrgem eelmise aasta sama perioodi puhaskasumist. Nimelt 2018. aasta teises poolaastas oli PRFoodsi kasum 0,4 miljonit eurot.

2019. aasta teist poolaastat iseloomustas PRFoodsi teatel lõhe- ja forelli turuhindade enam kui 8% suurune langus, millest tulenevalt tekkis Soome jaekettidel ootus private label´i segmendis suitsutatud toodete hindade langetamiseks. Kasumlikkuse säilitamise eesmärgil otsustas PRFoods selleks perioodiks pakkumist kuum- ja külmsuitsutatud toodete osas Soome turul jaekettides vähendada. 2020. aasta alguses on hinnatase PRFoodsi andmetel hinnatasemed taastumas.

Ettevõtte netovõlgnevus oli aasta lõpuks 17,8 miljonit, aastaga vähendati netovõlgnevust 2,2 miljoni euro võrra. Grupi käibekapital oli seisuga aasta lõpus negatiivne 3,5 miljoni euro võrra, kuna lühiajalised kohustused sisaldasid kohustusi seotud osapooltele summas 4,2 miljoni eurot. PRFoodsi teatel on viimased kohustused oma olemuselt pikaajalised, kuid raamatupidamise arvestuspõhimõtete tõttu tuleb näidata lühiajalistena.

PRFoods plaanib jätkata Eesti ja Soome ettevõtete äritegevuste ühendamist ning sünergiate loomist, eriti tootearenduses ja müügis nii kodu- kui eksportturgudel. Soome ettevõtete Heimon Kala ja Trio Trading juriidiline ühinemine toimus käesoleva aasta 31. jaanuaril. Sellega kaasnes ettevõtte juhtkonna ja peamiste ärifunktsioonide tsentraliseerimine. „Eestis oleme lansseerinud Soome-Eesti ühisbrändi – Heimon Kala ning esimest korda sisenesime Saaremaal kasvatatud vikerforelliga Eesti jaeturule. Lähiaastatel on tootearenduse prioriteet omakasvatatud kala väärindamisel,“ selgitas Kasela

Kalakasvatuse osas on PRFoods enda sõnul saanud Rootsist positiivse vastuse olemasolevate kasvanduste laiendamiseks. „Eestis tegeleme nii olemasoleva kasvanduse suurendamise kui uute kasvatuslubade taotlemisega. Selleks jätkame vajalike ettevalmistuste tegemist, mille tulemusel saaksime suurendada oma kalakasvandustest pärit kvaliteetse tooraine mahtu,“ ütles Kasela

Mitmed ohukohad

PRFoods peab ohumärgiks teravnenud konkurentsi Soome turul ning sellest tulenevalt jaetoodete hinnalanguse võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. „Eesti kalatööstust tabanud listeeriaskandaal mõjutas siinse jaeturu kogumahtu märkimisväärselt, kuid PRFoodsi müügile see suurt mõju ei avaldanud tulenevalt Eesti turu väikesest osakaalust ettevõtte kogukäibes,“ ütles Kasela.

„Listeeriaskandaali taustal võime kinnitada, et PRFoodsi ettevõtted on läbinud kõik täiendavad kontrollid edukalt ning Grupi tootmisüksused omavad kvaliteedijuhtimise rahvusvahelisi sertifikaate,“ lisas Kasela.

Brexit seni PRFoodsi Suurbritannia ettevõtetele käesoleval finantsaastal mõju ei ole, kuid pole selge, milliseks kujuneb selle pikaajaline mõju pärast üleminekuperioodi lõppu, teatas Kasela.

Samuti on ebaselge, kas ja milline on pikaajaline mõju koroonaviirusel kaupade ekspordile. „2020. aasta alguses oli märgata nõudluse vähenemist ning samuti muutus keerulisemaks lõhehinna prognoosimine olukorras, kus lõhetootjate tarned Aasiasse on takistatud,“ teatas Kasela.

Käesoleval kalendriaastal on planeeritud suuremad tehaste kaasajastamised Eestis ja Soomes ning samuti muudatused tooteportfellis, mis võivad tuua kaasa lühiajalise käibe ja kasumi vähenemise võrreldes eelneva perioodiga.

„Arvestades eeltoodut ning suurenenud maailmamajanduse riske, loobub PRFoods eelmise majandusaasta lõpus tehtud käibe ja kasumi prognoosist käesoleva finantsaasta kohta. Juhul, kui ettevõte otsustab välja anda uuendatud prognoosi, tehakse selle kohta vastav teade,“ teatas Kasela.

Positiivse poole pealt tõi PRfoods välja, et viis edukalt lõpule võlakirjade mitteavaliku emissiooni 2020. aasta alguses, mille tulemusel 9 miljoni euro ulatuses lühiajalisi kohustusi muutus pikaajaliseks vabastades lühiajalisi rahavooge ca 2 miljoni euro võrra aastas. 2020. aasta 1. kvartalis kavatseb ettevõte läbi viia ka võlakirjade täiendava avaliku emissiooni.

Järgnevate perioodide eesmärkide saavutamiseks on Grupp tugevdanud juhtkonda nii tootearenduse kui finantsjuhtimise osas. „Meie kollektiiv on teinud tulemusrikast tööd ettevõtte arendamisel ja kasumlikkuse parandamisel. PRFoodsi bilanss, tootmis- ja kliendibaas on tugev ning vaatame ootusrikkalt tuleviku poole,“ ütles Kasela.

„Suurte muutuste läbiviimine on alati keeruline ettevõtte töötajatele ning ma olen väga tänulik, et meie kollektiiv on entusiastlikult kaasa tulnud muudatustega ja andnud endast parima,“ ütles Kasela.

Jaga lugu:

Põllumajandus.ee suurtoetajad:

PÕLLUMAJANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad põllumajanduse uudised igal nädalal enda postkasti.

Põllumajandus.ee toetajad:

Meelika Sander-Sõrmus
Meelika Sander-Sõrmuspollumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Ana Madismäe
Ana MadismäeReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150