Autor: Põllumajandus.ee • 28. veebruar 2020

Hea vilja-aasta tõi Tallinna Sadamale rekordkasumi

Tallinna Sadam teatas, et sai eelmisel aastal 130,5 miljonilise käibe juures ajaloo suurima kasumi 44,4 miljonit eurot, milles oli oma osa nii Muuga-Vuosaari liini arengul kui erakordselt heal vilja-aastal.
Hea vilja-aasta tõi Tallinna Sadamale rekordkasumi.
Foto: Äripäev AS

Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmu sõnul kujunes 2019. aasta Tallinna Sadama jaoks taas sündmusterohkeks ja erisuunalised muutused mõjutasid ka ettevõtte finantstulemusi, mis siiski lõppkokkuvõttes ulatusid eduka 2018. aasta kõrge tasemeni ja tänu tugevale neljandale kvartalile saavutati ka aasta kasumis kõigi aegade rekord.

„Aasta tulemusse andsid olulise panuse reisijate arvu rekord, Muuga–Vuosaari liini hoogne areng, hea teravilja-aasta toel puistlasti mahu kasv, jäämurdja Botnica pikem suvetööperiood Põhja-Kanadas ja suveperioodil Saaremaa liinil sõitnud lisalaeva reisidelt saadud tulu. Teisalt survestasid tulemusi vedellasti mahu kõikumine ja üldine langus ning mitme reisilaeva korralised dokitööd aasta alguses,“ selgitas Kalm.

Ettevõtte teatel on endiselt pooleli 2017. aastal alustatut kohtuprotsess Tallinna Sadama endiste juhtide Ain Kaljuranna ja Allan Kiili vastu, keda kahtlustatakse altkäemaksu võtmises mitme varasema aasta jooksul.

Tallinna Sadama majandusaasta aruandest dividendide väljamaksmise ettepanekut ei olnud, samas on ettevõtte dividendipoliitika maksta 2019–2020 aktsionäridele välja vähemalt 30 miljonit eurot aastas ning alates 2021. aastast vähemalt 70% eelmise aasta puhaskasumist, sõltuvalt turutingimustest, ettevõtte kasvust ning arenguplaanidest.

Koos üleüldise börsipaanikaga on Tallinna Sadama aktsia käesoleval nädalal langenud 9,35%, millest oma osa on ka Tallinkist nädala keskel tulnud uudisel, et Tallink plaanib hakata ehitama oma sadamat Tallinna linnahalli taha, mille kaotaks Tallinna Sadam osa reisijatelt ja laevadelt tulevast käibest.

Mullune kasum duubeldati

Aasta kokkuvõttes oli ettevõtte müügitulu 130,5 miljonit eurot ja korrigeeritud EBITDA 74,3 miljonit eurot, mõlemad vähenesid 0,1%, jäädes eelmise aasta tasemele. Aasta kasumiks kujunes aga kõigi aegade rekordiline 44,4 miljonit eurot, mis ületas eelneva aasta kasumit 20,0 miljoni euro võrra seoses dividendide tulumaksukulu vähenemisega, kuna 2018. aastal maksis ettevõte erakordselt suures mahus dividende summas 105 miljonit eurot. Kasum aktsia kohta oli 2019. aastal 0,17 eurot (2018. aastal 0,11 eurot)

Neljanda kvartali tulemuseks oli müügitulu 30 miljonit ja kasum 8,5 miljonit eurot.

2019. aasta IV kvartali investeeringute summaks kujunes 10,7 miljonit eurot, aasta kokkuvõttes tegi kontsern investeeringuid 29,5 miljonit eurot. See on üle kahe korra rohkem kui eelmisel aastal. 2019. aasta investeeringud olid jätkuvalt seotud peamiselt Vanasadamaga, kus jätkus reisiterminali D rekonstrueerimine, kaldaelektrivarustuse rajamine reisilaevadele ning kaasfinantseeriti Reidi tee ehitust.

Paldiski Lõunasadamas tehti süvendustöid sissesõidukanalil ja sadama akvatooriumil, Muuga sadamas rekonstrueeriti kaisid ning varustustrasse, jäämurdjal Botnica uuendati masina- ja muid tehnilisi süsteeme, reisiparvlaevadel tehti korralisi dokitöid ning ehitati ümber teeninduspindu.

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960