Autor: Põllumajandus.ee • 6. oktoober 2020

LEMKENi pöördadrad on kui Eesti olude jaoks loodud

Põllumajandusettevõtted on kasvanud, suurendades nõudlust nutika ja tootlikuma tehnika järele. LEMKENi Diamant 16 poolripp-pöördader on näidanud, et vastab uutele nõudmistele, olles eriti kergesti käideldav, tagades väga kvaliteetse töö ja parema tootlikkuse.

Paindlikud ja vastupidavad LEMKENi pöördadrad on kui Eesti olude jaoks loodud.
Autor: DA Estonian Machinery AS

LEMKENi Diamant 16 on pöördadrad, mida saab pöörata vasakule ja paremale. Juhil tuleb traktoriga lihtsalt põllu ühest otsast teise sõita, et siis ader ringi pöörata. See tähendab, et pööramiseks kulub väga vähe aega, mis suurendab omakorda tööjõudlust.

Tänu sellele, et Diamant 16 on nii hästi manööverdatav, saab sellega kiiresti ümber pöörata ka väga kitsal alal ja põllupinda maksimaalselt ära kasutada. Kuid häid omadusi jagub LEMKENi atradel veel palju.

Kuna meie pinnase- ja ilmastikutingimused on väga heitlikud, on oluline, et lõikelaiust saaks lihtsalt reguleerida. Ka see võimalus on Diamant 16 mudelitel olemas. Tänu adra ehitusele saab sellega kraavide ja põlluservadeni künda suurtest töölaiustest hoolimata. Eelsahku aga saab hõlpsalt ja kiiresti reguleerida ilma tööriistadeta.

DuraMaxx hõlmaga künnad kuni 50% rohkem

Kliendid pööravad väga suurt tähelepanu kuluvosade kasutuseale. DuraMaxx hõlmad tagavad pikema kasutusea, tekib vähem ummistusi ja ka veojõudu on vaja vähem, mistõttu on adra kasutamine säästlikum.

Lisaks kinnitatakse DuraMaxx hõlmad hõlma taga oleva konksuga, mitte poltidega. See võimaldab hõlma pikemalt kasutada. Poltkinnituse korral kulub poldipea koos hõlmaga ega suuda seda lõpuks enam korpuse küljes hoida, mille tulemusena tuleb hõlm varem välja vahetada.

Täiuslik, külgtõmbeta künd

Diamant 16 adral asub tõmbepunkt alumise veoühenduse ees. See kaugele ettepoole suunatud asend loob tõhusa traktori-adra veojõuliini. Vältimaks mõningast külgtõmmet, mis siiski tekib, sest veojõuliin ei ulatu tagatelje keskpunktist edasi, kasutatakse Diamantil OptiLine’i reguleerimissüsteemi, mis hoiab kokku kuni 10% kütusekulu. Sujuv hüdrauliline töösügavuse reguleerimine traktori kabiinist tagab mugavama töö. Traktoris istudes ei pea juht vastu roolima, tänu millele on tema koormus väiksem. Reguleeritud hüdraulilise rõhu abil saab aga minimeerida traktori külgtõmmet ja optimeerida sahatalla survet, mis tagab vagude võrdse laiuse ja ühtlase künni.

Serval või vaos kündmine

Meie põldudel kasutatakse järjest rohkem suuremaid traktoreid, millel on laiad, 710-800 mm või isegi suuremad rehvid. Nende jaoks ei ole vagudes piisavalt ruumi ning kui traktor sõidab üle kobestatud pinnase ja mööda vaoservi, tekitab see mulla tihest.

Tänu GPS-roolisüsteemide laialdasemale kasutusele on ka serva peal kündmine muutunud mugavamaks ja praktilisemaks. Kui varem sõitsid vao serval peamiselt roomiktraktorid, siis tänapäevased roolisüsteemid võimaldavad seda mugavalt teha ka tavalise traktoriga.

Niiske pinnas takistab veojõu optimaalset ülekannet viimaste vagude kündmisel. Diamant 16 adraga sellist probleemi ei teki, kuna selle saab kiiresti ja mugavalt ümber häälestada vaos kündmisele. Diamant 16 adraga serval kündmine on ka pinnasesõbralik, sest traktori ratas ei jookse vao põhjas.

Kallakutel saavad operaatorid künda isegi allamäge ja põlluservade lähedal on võimalik künda nii vao serva peal kui ka vaos.

Vao serva peal kündmise ajal saab raami pöörata kahte asendisse. Väiksemate traktoritega, näiteks 5-vaolise Diamant 16-ga töötades, saab pöördesilindrit pikendada poole võrra. 7-vaolise või suurema adraga töötamisel pikendatakse silindrit täies ulatuses, et säilitada kogu aeg optimaalne kaugus vao servast ja künda ilma külgtõmbeta.

Maksimaalne veojõud

Diamant 16 adrale saab lisada ka veojõuvõimendi. Suuremaks veojõuks kannab täiendav hüdrosilinder raskuse üle traktori tagasillale. See „nutikas ballastimise“ süsteem vähendab libisemist ja säästab kütust. Niipea, kui hüdrosüsteem transpordiratta abil adraraami tõstab, väheneb rõhk veojõuvõimendis automaatselt, hoides traktorit alati täiesti stabiilsena. Kui transpordiratas lastakse alla, suureneb rõhk veojõuvõimendis jälle automaatselt. Horisontaalse tõmbepunkti kõrgust saab reguleerida lihtsalt poldi ümberpaigutamisega. Selline lahendus võimaldab koormuse täpset ülekandmist traktori tagasillale. Roomikute kasutamisel seatakse tõmbepunkt väga madalale, et tagada roomikutele ühtlane koormus.

Suur transpordiratas vähendab mulla tihenemist kündmise ajal ja tagab maanteetranspordi jaoks vajaliku ohutuse.
Autor: DA Estonian Machinery AS

Mugav töösügavuse reguleerimine

Suur transpordiratas vähendab mulla tihenemist kündmise ajal ja tagab maanteetranspordi jaoks vajaliku ohutuse.

Diamant 16 adral on hüdrauliline töösügavuse reguleerimise funktsioon. Töösügavust saab reguleerida ees asetseva kolmepunktiühenduse ja taga asetseva transpordiratta kaudu kas hüdraulilise/mehaanilise (standardvarustuses) või hüdraulilise/elektrilise (lisavarustuses) mehhanismi abil. Seda saab teha käsitsi või traktoriistmelt juhitava pooliklapiga.

Kergesti loetav ekraan hõlbustab töösügavuse reguleerimist ja kaitseb samal ajal tõstesilindrit mustuse eest. Atrasid saab ohutult maanteedel transportida, ka suurel kiirusel ja ilma traktorit liigselt koormamata.

LEMKENi Diamanti adra kohta saab rohkem infot DA Estonian Machinery ASi tootejuhilt aadressil meelis.suurmann@kesko.ee.

Jaga lugu
Pollumajandus.ee suurtoetajad:
Pollumajandus.ee toetajad:
Meelika Sander-Sõrmuspollumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Ana TilksonReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150