• 04.04.14, 16:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toiduliidu Juubelikulla aumärki ihaldavad enim joogitootjad

Toiduliidu poolt vähemalt 20-aastasele tootele väljaantavale Juubelikulla aumärgile kandideerib 32 igihaljast toodet, mille seas on kõige rohkem jooke.
Toiduliidu tegevjuhi Sirje Potisepa sõnul on kandidaatide seas palju toiduaineid ja jooke, mida enamus eestimaalasi oskab ilma vihjamatagi nimetada. „Meil kõigil on kustumatuid mälestusi, mis seotud Merevaigu sulajuustu, Hiina pelmeenide, Kirde saia või kamajahuga. Toiduliidu juhtkogul saab olema väga raske otsustada, millise toote eluspüsimine vaba Eesti esimese kahe aastakümne vältel on suurim saavutus. Tõttöelda vääriksid nad kõik aumärki,“ nentis Potisepp.
Joogitootjad esitasid Juubelikulla konkursile ühtekokku seitse toodet – A Le Coq’i traditsioonilise Limonaadi, Vana Tallinna likööri, Kiiu Torni munalikööri, Rõngu kontsentreeritud mustsõstra mahlajoogi, Saku Originaali ja Palmse õlu ning Värska Originaal mineraalvee.
Teiste nostalgiatoodetena on konkursil Juubelikullale kandideerimas ka Maiuspala pralineekompvekid, Marmitoni vanilli halvaa, Põltsamaa Kange sinep, Rakvere viiner, Salvesti mulgi kapsad ja paljud teised toiduained, mis vaatamata riigikorra ja tooteid valmistavate ettevõtete omanike muutumistele on säilitanud oma kindla koha poelettidel ja toidulaudadel.
Juubelikulla aumärk omistatakse ühele tootele, mis on turul püsinud katkematult vähemalt kakskümmend aastat, kuid Potisepa sõnul on paljudel neist toodetest palju pikem ajalugu. „Konkursi staažikaim toode on A Le Coqi traditsiooniline Limonaad, mida hakati tootma 1946. aastal. Oluline on mõista, et ükski toode ei püsi turul ligi 70 aastat lihtsalt seetõttu, et tehnoloog tegi kunagi hea retsepti. Toote eluea eest kannab hoolt terve ettevõte – nii need, kes toodet valmistavad ja paremaks arendavad, need kes sellele nii Eestis kui välismaal müügivõimalusi otsivad, kui ka need, kes tootele leidlikke turunduskampaaniaid välja mõtlevad. Seetõttu on Juubelikulla märk kummardus nii toote turuletoojatele kui ka neile, kes selle hea maine eest täna seisavad,“ kinnitas Potisepp.
Juubelikulla aumärgi saaja otsustab Toiduliidu juhtkogu ning selle pälvinud toode tehakse teatavaks Toidutööstuse Aastakonverentsil, mis toimub 22. aprillil. Nimekirja kõigist tiitlile kandideerivatest toodetest saab näha SIIT.
Täpsem info konkursi teemal: www.toiduliit.ee/parim

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 18:04
Multifunktsionaalsed Giant rataslaadurid ja 650+ tööseadet
27 aasta jooksul on TOBROCO-GIANT arenenud ülemaailmseks kompaktlaadurite liidriks, pakkudes üht kõige ulatuslikumat tooteportfelli selles valdkonnas. Ettevõtte missiooniks on pakkuda intelligentseid lahendusi, mis lihtsustavad igapäevast tegevust erinevates tööstusharudes, olgu selleks siis ehitus, põllumajandus, haljastus või omavalitsused.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Põllumajandus esilehele