Autor: Mari Mets • 31. oktoober 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Konkurendid ei usu Veski Mati menusse Baltikumis

Balti Veski üleminekust leedukate Malsena omandisse kuulnud konkurendid ei usu, et Leedu tarbijad Veski Mati kaerahelbeid ostma hakkavad, sest Eesti bränd pole seal turul eriti oodatud.

Rukki- ja nisulinnaste tootja Estonian Malt‘i juhatuse liige Ursel Kaarna sõnul peaks igasugune lisanduv konkurents turusituatsiooni stabiliseerima ja hindu odavamaks muutma.

„Siin on aga kaks otsa: kas hakatakse dumpingut tegema või mitte. Kui hakatakse dumpingut tegema, siis läheb teistel tootjatel arvatavasti raskeks,“ sõnas ta.

„Meie toodame jahust vaid rukkilinnast, tangainete turuga pole ma nii hästi kursis. Aga nii meil kui tangainete tootjal nagu Malsena on palju konkurente nii Baltikumis kui Põhjamaades, seega lihtne neil pole,“ lisas Kaarna.

Leedukad naljalt Eesti helbeid ei osta

Heleni kaubamärgi all erinevaid pudruhelbeid tootva Sangaste Linnase tegevjuhi Pille Poki sõnul on Malsena tooted Eestis juba praegu müügil, seda Rigas Dzirnavnieksi omanikuna, kellele kuulub Herkulese kaubamärk ning need helbed on meie turul juba ammu müügil, praegu tehakse neile Eestis ka eriti aktiivset reklaami.

„Veski Mati kaubamärgi all Leedu ja Läti turule siseneda on aga üpris keeruline. Seal on oma brändid juba olemas. Eesti brändidele on vaja seal kõigepealt väga sügavat turundust ja reklaami, lisaks ka kogemust,“ ütles Pokk.

 „Meie Heleni kaubamärgiga oleme olnud 20 aastat turul, esimesed 10 aastat Heleni nimega ka Lätis ja Leedus. Aga nüüd on meie tooted müügil seal Läti ja Leedu kohaliku brändi nime all, sest Eesti bränd pole seal sugugi nii väga oodatud, sellega sinna konkureerima minna on väga keeruline.  Kui nad suudavad viia Veski Mati leedulaste teadmiseni kui Leedu toote, siis nad seda ka ostavad, muidu vaevalt,“ sõnas Pokk.

Jahuturul läheb rebimiseks

Ta selgitas veel, et Leedus on Malsena peamised tooted jahu ja pasta ning nendega konkureerivad nad Eestis eelkõige Tartu Milliga ning seda just hinnasurve osas. „Leedus on ju teadupärast pisut odavamad hinnad, teatud turuosade ümberjaotamine võib nüüd tekkida küll,“ lisas ta.

Tartu Milli omaniku Uuno Lausingu sõnul on Balti Veski Eesti turul olnud kaua ja seega ka osjatele hästi teada .

“Tarbijale tähendab see, et nende tooted hakkavad edaspidi tulema peamiselt Leedust ja Lätist. Malsena puhul on kindlasti tegemist tõsise konkurendiga Leedust, mis tähendab ka teravat konkurentsi Eesti turul,“ lausus Lausing.

 

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960