Aktsiisipoliitika tõttu on Eesti üks vähestest Euroopa riikidest, kus tanklas on diislikütuse hind kõrgem kui bensiinil, ütles Eesti Õliühingu juht Toomas Saks.
Toomas Saks vastas täna Äripäeva teemaveebi Logistikauudised.ee lugejate küsimustele. Saks esineb ka Äripäeva Kütuseturu aastakonverenstil 31. märtsil.
Tutvuge 9 oma ala tipptegijaga, kes esinevad kütusekonverentsil SIINÜks lugeja küsimus Saksale puudutas ka autokütuste hinnaerinevust. „Millal lõpeb ebaterve olukord, et diislikütust müüakse bensiiniga samas hinnas või isegi kallimalt,“ küsis lugeja Marek.
„Tänud hea küsimuse eest. Tõsi on, et Eesti on üks ainukesi riike Euroopas, kus tanklas on diislikütuse hind kõrgem kui bensiinil. See olukord lõppeb, kui riik muudab aktsiisi poliitikat. Selgitan: Eestis on kütuse aktsiisid suhteliselt ühtlased - bensiinil on aktsiis 0,423 eur/l ja diislikütusel 0,393 eur/l. Näiteks Soomes on aktsiisid bensiinil 0,624 eur/l ja diislikütusel 0,463 eur/l, ehk aktsiiside vahe on oluliselt suurem. Meil kehtiv ühtlasem aktsiis võimaldab müüa bensiine suhteliselt odavamalt, millest ka olukord, et tanklates on diislikütus kallim kui bensiin,“ vastas Saks.
Ta lisas, et samas ei tohi unustada, et osades Euroopa maades on kehtestatud eraldi maks diiselmootoriga autodele, mis ühtlustab kulutusi.
Loe online-intervjuud Toomas Saksaga
www.logistikauudised.eeSeotud lood
Äripäev koostöös Eesti Õliühinguga korraldas järjepanu kolmanda Kütuseturu Aastakonverentsi.
Tööjõupuudus põllumajandussektoris ja pidev vajaduste muutumine süvendab lõhet põllumehe ning tarbija vahel, mille tagajärjeks on usaldamatus ja teineteise mittemõistmine. Seetõttu on põllumajandussektoris üha olulisem pöörata teadlikumalt tähelepanu erinevatele aspektidele.