2016. aastal toetatakse Euroopa Liidu tootjate müügiedendust promotsiooniprogrammide kaudu 111 miljoni euroga.
„Naudi, see on Euroopast” – uus müügiedenduspoliitika, mille Euroopa Komisjon möödunud nädalal vastu võttis, aitab sektori ettevõtjatel jõuda rahvusvahelistele turgudele või turupositsiooni tugevdada ja suurendada Euroopa tarbijate teadlikkust Euroopa põllumajandustootjate jõupingutustest. Selle eesmärgi saavutamiseks teeb komisjon kättesaadavaks rohkem vahendeid, suurendab kaasrahastamise määra ja vähendab bürokraatiat projektide heakskiitmisel. See on osa püüdlusest suurendada müügiedenduseks eraldatavat ELi eelarvet järk-järgult 61 miljonilt eurolt 2013. aastal (kui tehti ettepanek uute eeskirjade vastuvõtmiseks) 200 miljoni euroni 2019. aastal.
Uute eeskirjade kohaselt suurendatakse promotsiooniprogrammide ELi kaasrahastamise määra 50 %-lt sõltuvalt programmist 70-80 %-ni (Kreeka ja Küprose puhul 85%-ni). Samas kaob riiklik kaasrahastamine, luues liikmesriikide jaoks võrdsed võimalused. Projektide valikumenetluses soovitakse märkimisväärselt vähendada bürokraatiat, et muuta toetuse taotlemine lihtsamaks.
Programmi eesmärgid on 2016. aastal seotud teatavate kolmandate riikidega, kus majanduskasvu potentsiaal on kõige suurem. Tähelepanu pööratakse ka keerulise turuolukorraga sektoritele nagu piima- ja sealihatootmine. Nende kahe sektori programme on kavas toetada kokku 30 miljoni euro ulatuses.
Copa-Cogecas toimus 22. oktoobril seminar, kus tutvustati uut promotsioonipoliitikat ning vahetati liikmesriikide organisatsioonide kogemusi projektide läbiviimisel.
Loe lähemalt uuest müügiedenduspoliitikast
SIIT.
Seotud lood
Eesti põllumehed saavad uue ülitõhusa teravilja fungitsiidi, milles sisaldub tipptasemel Inatreq™ active toimeaine – keemia, mis põhineb looduslikult esinevatel mullabakteritel.