Värske uuringu järgi on pääsukesemärki märganud 85% Eestimaa elanikest.
„Kasvanud on tarbijate hulk, kes alati eelistavad Tunnustatud Eesti Maitse pääsukesemärgiga tooteid. TNS EMORi novembri uuringu järgi väidab 19% tarbijaist, et eelistab alati pääsukesemärgiga tooteid, aasta varem oli vastav näitaja 11%. Lisaks eelistab mõnikord pääsukesemärgiga tooteid 59% märgistust näinud tarbijatest,“ ütles Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus.
„Pääsukesemärk on üks vähestest üldistest toidumärgistest, mille järgi tarbija leiab toidupoes kergesti üles kodumaisest põhitoorainest valmistatud kvaliteetse toote. Tunnustatud Eesti Maitse päritolu- ja kvaliteedimärgiga toodete puhul hinnatakse jooksvalt nii toote kvaliteeti kui kontrollitakse toote valmistamisel kasutatud põhitooraine päritolu. Heameelt valmistab, et aastaga on natuke kasvanud ka tarbijate usaldus põllumajandus-kaubanduskoja kvaliteedimärkide vastu – 90 protsenti märgistusega tuttav olijatest peab neid täiesti või pigem usaldusväärseteks. Usaldus märkide suhtes on suurem kõrgema haridusega inimeste ja naiste hulgas,“ selgitas Sõrmus.
Novembris viis TNS EMOR Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja tellimusel 15-74 aastaste Eestimaa elanike seas läbi uuringu koja toidukvaliteedimärkide kohta. Põllumajandus-Kaubanduskoda hindab toidukaupade kvaliteeti 1998. aastast alates. Toiduaineid hindavad pimetestil vastava koolituse saanud kogenud toidueksperdid. Kõik hindamisele esitatud tooted läbivad nii laboratoorse kui ka sensoorse hindamise. Kvaliteeti ja päritolu hinnatakse 6 tootegrupis: liha- ja munatooted; piimatooted; pagari- ja teraviljatooted; aedviljakonservid, kastmed, mittealkohoolsed joogid, mesi; kalatooted; alkohoolsed joogid. Tänavu on tooteid hinnatud kaks korda, pääsukesemärgi kandmise õiguse sai kokku 80 toodet.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Märgiga toodete nimekirja leiab
SIIT.
Seotud lood
Põllumajandus ei pruugi olla esimene valik, mis tööotsingutel pähe tuleb. Ometi töötab Scandagras inimesi, kes ei vahetaks seda valdkonda millegi vastu. Miks? Sest siin saab teha tähenduslikku tööd, tunda end väärtustatuna ja kuuluda meeskonda, kus valitsevad usaldus ja ühtsus.