
- Yara Birkeland
- Foto: Yara.com
Maailma suurim väetisetootja Yara ja laevadele kaupade käitlemisseadmete tarnija Kalmar on sõlminud kokkuleppe, milles Kalmar pakub Norras asuvale Porsgrunni kaile ainulaadset, täielikult digitaliseeritud konteinerite käitlemise lahendust.
See tähendab, et kõik vajalikud toimingud, mis on seotud maailma esimese autonoomse ja elektrilise konteinerlaeva Yara Birkelandiga, viiakse läbi täiesti autonoomsel ja kulutõhusal viisil, kusjuures säästes keskkonda, sest heitkogused on olematud.
"Selle lepinguga ei ole Yara Birkeland mitte ainult maailma esimene elektri- ja autonoomne konteinerlaev vaid see on maailma esimene digitaalne ja elektriline tarneahel, kus kõik toimingud, sealhulgas laadimine, mahalaadimine ja vedu, viiakse läbi täiesti iseseisvalt ja nullheitega. Kalmaril on olemas tipptehnoloogia, nii seadmed kui tarkvara ning oskusteave nende lahenduste integreerimiseks meie tarneahelasse, "ütles Tove Andersen Yarast.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eelmisel aastal teatas Yara oma koostööst tehnoloogiafirma Kongsbergiga, et ehitada maailma esimene täielikult autonoomne, akudega töötav konteinerlaev. Nüüd on lisandunud siis ka koostööprojekt Kalmariga, kes pakub Yara Birkelandile autonoomset laadimis- ja mahalaadimislahendust ning transporti väetisetootmisrajatiste ja kaide vahel. Lahendus viiakse ellu etappidena, kus automaatika tase aja jooksul järk-järgult suureneb.
Vaata videost, kuidas see kõik toimuma hakkab: https://youtu.be/Zh9XNHCfCsk
Seotud lood
Yara on formuleerinud YaraVita® tooted kas vesilahuse või suspensioonina, vastavalt sellele, kuidas ja mis aja jooksul on taimedele toiteelemendid vajalikud. Vesilahus tähendab seda, et toiteelemendid on vees juba eelnevalt lahustatud ning seetõttu on nad taimedele koheselt ja kiiremini kättesaadavad. Samas on nende toimeaeg tänu sellele lühem, kui näiteks suspensioonidel.