Kalatööstusel PRFoods lõppes märtsis kolmas kvartal, mille müüks kasvas mulluse sama perioodiga võrreldes 2,3 protsenti. Samas müüke vähendas selgelt eriolukorra kehtestamine Eestis ja Soomes, selgus börsiteatest.
- PRFoodsi juht Indrek Kasela. Foto: Tanel Meos
PRFoodsi 2019./2020. aasta kolmanda kvartali auditeerimata esialgne konsolideeritud käive oli 18,49 miljonit eurot. Kui müük kasvas kokku 2,3 protsenti, siis segmenditi kala ja kalafilee müük suurenes 23,8 protsenti ning suitsutatud toodete müük vähenes 12 protsenti.
Börsifirma HoReCa müük vähenes kolmandas kvartalis 15,2 protsenti, märtsis kahanes müük 36 protsenti. Jaanuaris vähenes müük 2,7 protsenti ja veebruaris 3,8 protsenti. PRFoodsi teatel mõjutas märtsis HoReCa müüke eriolukorra kehtestamine Soomes ja Eestis.
PRFoodsi praeguse majandusaasta 9 kuu käive kahanes eelneva majandusaasta sama ajaga võrreldes 1,5 protsenti, 63,24 miljoni euroni. Ettevõtte teatel tooteportfellis selle ajaga suurenenud toore kala ja filee osakaal 4 protsendipunkti võrra ning suitsutatud toodete osakaal on vähenenud 5 protsendipunkti võrra. Nüüd on toore kala ja filee osakaal kogu müügist 45 protsenti ning suitsutatud toodete osakaal 38 protsenti.
Kasela: tarbijad muutsid käitumist
PRFoodsi juhataja Indrek Kasela sõnul on COVID-19 epideemiast tulenevalt muutunud tarbijakäitumine. "HoReCa asemel näeme jaekaubanduse tõusu ning värske kala osakaalu kasvu. Meie hinnangul on jaemüügi osakaal ja kasv püsiv ning sobitub ka meie pikaajaliste plaanidega," ütles ta.
Kasela ütles, et HoReCa osakaal kogu grupi müügist on ajalooliselt olnud ligikaudu 20–30%, osa sellest käibest on siirdunud jaekaubanduse poolele.
Kindlasti on eeldada osalist käibe vähenemist neljandas kvartalis, samas ei näe me praegu survet marginaalidele.
Indrek Kasela
PRFoodsi juht
"Eeldame, et kala hind on suveni madal, kuna paljudel lõhe rahvusvahelistel ja suurema ostujõuga turgudel, nagu USA ja Hiina, on nõudlus vähenenud, mis teeb lõhe- ja forellitooted meie koduturgudel palju konkurentsivõimelisemaks kui lihatooted. Kindlasti on eeldada osalist käibe vähenemist neljandas kvartalis, samas ei näe me praegu survet marginaalidele. Samas tuleb meeles pidada, et suitsutatud toodete marginaal on ajalooliselt olnud kõrgem kui kalal ja kalafileel," märkis PRFoodsi juht.
Kala ja kalafilee tooterühma müük suurenes kolmandas kvartalis eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 23,8 protsenti ning selle osakaal kogukäibest kasvas 8,7 protsendiühikut. Kuum- ja külmsuitsutatud toodete müük kahanes 12,0 protsenti ning osakaal vähenes 5,9 protsendiühikut. Muude kalatoodete müük kahanes 14,7 protsenti ja segmendi osakaal vähenes 2,6 protsendiühikut.
Hulgimüük suurenes
Kliendigruppidest hulgimüügi käive ja osakaal suurenesid kolmandas kvartalis vastavalt 17,2 protsenti ja 4,9 protsendiühikut, samas kui jaekettide käive vähenes 2,2 protsenti. Varem mainitud HoReCa sektori käive vähenes 15,2 protsenti eelmise aasta sama perioodiga võrreldes, millest kahanemine märtsis oli 36 protsenti.
Kolme suurema sihtturu käive majandusaasta kolmandas kvartalis oli 16,31 miljonit eurot ja see moodustas 88,3 protsenti kogukäibest võrreldes eelmise aasta sama perioodi käibega 16,49 miljonit eurot ja osakaaluga 91,2 protsenti. Kvartalite võrdluses on märkimisväärselt suurenenud müük Lätti.
Muudest riikidest pea poole moodustas suhteliselt võrdsetes summades müük Belgiasse, Kreekasse ja Prantsusmaale.
PRFoodsi aktsia hind on alates aasta algusest langenud veidi üle 9 protsendi ja kaupleb praegu 0,418 euro juures.
Seotud lood
Kuna aasta-aastalt esineb kõrreliste umbrohtude tõrjega aina enam probleeme, on väga oluline saada need kontrolli alla juba sügisel. Taimekaitsevahendite esindaja Nordisk Alkali tehniline nõustaja/turundusjuht Ann Raukas nendib, et pikkadel sügistel peab kultuur konkureerima umbrohuga nii toitainete kui ka valguse osas ning lisaks loob tihe ja umbrohurikas taimik soodsad tingimused taimehaiguste levikuks.
Hetkel kuum
Tagasi Põllumajandus esilehele