Eestimaa Talupidajate Keskliit on asunud välja töötama plaani, kuidas muuta kohaliku toidu turuahel lühemaks.
Talupidajate eesmärk on tervisliku ja värske kohaliku toidu viimine lõpptarbija lauale võimalikult kiiresti, ülearuste vahendajateta ja mõistliku hinnaga.
„Valdav osa toidukaubast müüakse supermarketites, mille varustamiseks korraldatakse suuri rahvusvahelisi hankeid ning selle tulemusena on meie toit tihti anonüümne ja pärit tuhandete kilomeetrite kauguselt,” ütles Eestimaa Talupidajate Keskliidu (ETK) juht Kaul Nurme.
Tema sõnul on kohalike talunike toodetud toiduainete turustamine lõpptarbijale lähipiirkonnas trendiks kogu Euroopas. „Näiteks Austrias on taluturgude ja -poodide ning otse farmides asuvate müügipunktide kaudu tarbijani jõudva toidu osakaal tõusnud kuni 20%, Itaalia talupidajad on seadnud lähiaastate eesmärgiks saada enda kätte 15-18% turuosa,” loetles Nurme.
ETK tõstatas lühikeste turuahelate teema üles eelmisel aastal ning on seadnud eesmärgiks müüa Eesti tarbijale otse vähemalt viiendik tarbitavast toidust.
Seotud lood
27 aasta jooksul on TOBROCO-GIANT arenenud ülemaailmseks kompaktlaadurite liidriks, pakkudes üht kõige ulatuslikumat tooteportfelli selles valdkonnas. Ettevõtte missiooniks on pakkuda intelligentseid lahendusi, mis lihtsustavad igapäevast tegevust erinevates tööstusharudes, olgu selleks siis ehitus, põllumajandus, haljastus või omavalitsused.