Tänase Toiduliidu aastakonverentsi avakõnes väljendas liidu juhataja Sirje Potisepp muret infokülluse pärast, mis tekitab tarbijas segadust ning süvendab väärarusaamade kontrollimatut levimist.
„Toiduainetööstused võtavad aina rohkemal määral endale vastutust tarbija tervise eest, vähendades toodetes soola-, suhkru- ja rasvasisaldust ning kunstlikke lisaaineid,“ rääkis Potisepp. „Samas on mul mure toidu, toiduainete ja toitumise kohta avalikkuses vohava infokülluse pärast, milles tarbija ei suuda enam orienteeruda ega aru saada, mis on õige ja mis vale. See seab tihti küsimärgi alla ka kõigi toiduainetööstusettevõtete usaldusväärsuse.“
Potiseppa sõnul näitavad uuringud, et tarbijateadlikkus toitu ja toitumist puudutava kohta on aasta-aastalt paranenud, kuid me ei küsi, mida see teadlikkus sisuliselt tähendab. „Kas seda, et kõik masinatega valmistatud toiduained on pahad ja E-aineid täis ning käsitsi samade retseptide järgi valmistatud toiduained on head?“ märkis Potisepp. Toiduliidu juhataja nentis, et pahatihti on väärinfo levimises ise süüdi ka toidutööstused, kes tihedas konkurentsiolukorras tarbija tähelepanu saavutamiseks ebaõigeid võtteid kasutavad. „Aitab Andrese ja Pearu mängudest – me peame aru saama, et konkureerime kogu Euroopaga, mitte ainult omavahel.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kümnend Euroopa Liidus on mõjunud Eesti toiduainete ekspordile soodsalt ja see on kasvanud üle kolme korra, ütles põllumajandusminister Ivari Padar täna Eesti toiduainetööstuse aastakonverentsil.
Rakvere lihakombinaat AS ja Tallegg AS juhi Teet Soormi sõnul tootjahinnahindeksi langus nimetatud ettevõtetele mõju ei avalda. Neid mõjutab enim söödahind, mis pigem kallineb.
Faresin Industries S.p.A., mille peakontor asub Breganzes (VI), projekteerib, toodab ja turustab loomakasvatussektori söödamiksereid ning neile vajalikku ratsioonianalüüsi tarkvara, samuti põllumajandus-, tööstus- ja ehitusrakenduste teleskoopkäitlejaid. Praeguse presidendi Sante Faresini poolt 1973. aastal asutatud ettevõte ühendab tugeva perejuhtimise traditsiooni rahvusvahelise kontserni dünaamilisusega, mis tegutseb ülemaailmselt laialdase tütarettevõtete, edasimüüjate ja edasimüüjate võrgustiku kaudu. 2023. aastal tähistas ettevõte oma 50. juubelit.