Autorid: Põllumajandus.ee , põllumajandus.ee • 28. november 2016

Sanlind OÜ: Euroopas probleemiks ületootmine

Sanlind OÜ: Euroopas probleemiks ületootmine
Autor: Postimees/Scanpix

Äripäeva Põllumajandustootjate TOPi kolmanda koha ettevõte OÜ Sanlind tegeleb linnu- ja teraviljakasvatusega. Majandusaasta aruandes nenditakse, et ettevõte on aastatega laienenud ja tootmist suurendanud ning 2015. majandusaastat võis lugeda kordaläinuks - suuremateks investeeringuteks olid uue kuivati ja vabapidamisel kanala ehitamine ning kuivati seadmete soetamine.

Ettevõtte juhatuse liikme Andres Puksovi sõnul läks neil mullu päris hästi, ent sel aastal on paljugi viltu vedanud ja nii hästi enam ei lähe. Üks kanala on tulnud seetõttu sulgeda (20% tootmisvõimsusest) ja võib juhtuda, et veel teinegi läheb sama teed. "On olnud müügiprobleeme," tunnistab Puksov, selgitades, et Läti ja Leedu tootjad trügivad meie turule aina enam ja jõulisemalt. "Müük on meie äris number üks, toodame ju kaupa, mille säilivusaeg on vaid kuu. Kui kliendiga on kokkulepe, et tarnime neile toote, mille säilivusajaks on veel kolm nädalat, tähendab see, et müügikanali leidmiseks on meil aega vaid üks nädal," selgitab Puksov, et kui tekib mingi tõrge ja on vaja leida uus müügikanal, siis pole see sugugi kerge.

Tihenenud konkurentsi taga on Puksovi sõnul Euroopas valitsev munade ületootmine, mis tähendab, et hinnad langevad ja müügisurve on suur. Ületootmise põhjuseks on see, et mõned aastad tagasi, kui Ameerikas levisid haigused ja tootmine 30% võrra vähenes, kasvatas Euroopa sealsele turule lootes mahtusid, ent Ameerika väljus kriisist üle ootuste kiiresti ja tootmine taastati.

OÜ Sanlind põhilisteks tegevusaladeks on linnu- ja teraviljakasvatus. Teravilja ja rapsi kasvatatakse peamiselt munakanadele jõusööda valmistamiseks, samuti pressitakse rapsist välja õli ja söödaks läheb nii rapsiõli kui ka šrott.Toodetud kanamunad on peamine OÜ Sanlind müügiartikkel. Sanlind OÜ kõige suuremaks kliendiks on COOPi kett Eestis.Ettevõtte müügitulu oli kokku 3 105 917 eurot, kasum 748 662 eurot.allikas: Ettevõtte majandusaasta aruanne

Ehkki räägitakse, et tarbija eelistab kodumaist, Puksov sellesse eriti ei usu. "Kui inimestelt küsida, siis vastatakse küll nii, aga umbes pooled valivad siiski hinna järgi ja ülejäänud teevad poes valikuid kiirustades ning süvenemata," räägib ta, et kui just luubiga ei uuri, ei pruugi tähelegi panna, millise riigi toodanguga on tegu, kuna kirjad pakendil on päritoluriigi kohta väga väikesed.

Puksov lisab, et ehkki üks aasta läheb kehvemini ja teine paremini, loodetakse saada hakkama. "Saame hambad ristis hakkama. Oleme tegutsenud 30 aastat ja uisapäisa tegevust ei lõpeta."

Jaga lugu
Pollumajandus.ee suurtoetajad:
Pollumajandus.ee toetajad:
Sigrid SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 14 990
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 51 77 736