USA mahekaubandusühingu Organic Trade Association uuringu kohaselt ulatus 2016. aasta mahetoidu ja -majapidamistarvete müük rekordilise 47 mld dollarini (umbes 42 mld eurot). Mahetoidu müük kasvas eelmise aastaga võrreldes 8,4%, samal ajal oli kogu toiduturu kasv vaid 0,6%.

- Ameeriklased ostavad rohkem mahetoitu kui kunagi varem
- Foto: Postimees/Scanpix
Mahetoidu müük kasvas eelmise aastaga võrreldes 8,4%, samal ajal oli kogu toiduturu kasv vaid 0,6%. USA mahetoodete turg on viimasel 10 aastal iga-aastaselt kasvanud, turumaht on selle aja jooksul suurenenud 2,4 korda: 2007. aastal jäi see alla 20 mld dollari (umbes 18 mld eurot). Mahetoit moodustab 5% kogu toidumüügist. Lisaks mahetoidu müügile suureneb pidevalt ka ökohügieenitoodete ja -majapidamistarvete müük. Tarbijad ostavad mahetooteid mitmetel põhjustel, kuid kõige tähtsamad on siiski tervis ja keskkond. „Küsitlused näitavad, et peamine põhjus, miks tarbijad valivad mahetooted, on soov vältida taimekaitsevahendeid, kemikaale ja kõike muud, mis mahedas ei ole lubatud,“ ütles mahetarbijate ühingu asejuht Katherine Paul.

- Maheturg USAs.
- Foto: Ökoloogiliste Tehnoloogiate Keskuse väljaanne
Kõige rohkem ollakse huvitatud värsketest puu- ja köögiviljadest, kuid eelmisel aastal suurenes kiiresti ka nt liha (sh linnuliha) müük. Maheturu pikaajalise kasvu takistuseks võib saada aga mahemaa pinna ja mahetootjate arvu väiksus. Sektor vajab rohkem mahetootjaid, eriti oluline on tagada kodumaise mahesööda olemasolu, et rahuldada tarbijate nõudlust maheloomakasvatussaaduste järele. USA põllumeeste jaoks on see suurepärane võimalus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
“Põllumees Toots sündis vajadusest paremini mõista, kuidas Eesti põllumees end tunneb, kui ta vilja fikseerib, ja millised on tema suurimad kõhklused. Tahame pakkuda alternatiivi, mis aitab põllumeestel riske vähendada,” selgitas Scandagra Eesti teraviljaostujuht Urbo Vilibert virtuaalse põllumehe sünnilugu.