Autorid: Põllumajandus.ee , põllumajandus.ee • 11. detsember 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Renault krossoverid tuuritasid Pakril

Renault krossoverid tuuritasid Pakril
Foto: Mariliis Pinn
Kes on parim ajakirjanik roolis, kui maastik muutub karmiks? Selleks, et teada saada, korraldas Renault'i krossoverite väljakutse, kus Eesti auto ajakirjanikud katsetasid Pakri poolsaarel kõiki Renault'i krossovereid.

Kogenud off-roadi sõitjad Rein Pinn ja Mait Mumma valmistaid ette mitmekesise raja, kus oli nii tõuse, lompe, kui ka metsavahel mudasemaid teelõike.

Päev algas kogunemisega liharestoranis Meat, kus kamina kõrval jagas Rein Pinn õpetussõnu maastikul sõitmisest. “Maastikusõit ühendab kolme elementi - maastikku, autot ja juhti," märkis ta. Seejuures on ülioluline, et juht tunneks autot ja ka läbitavat maastikku. “Ja kui on kahtlusi, mis ees ootab, siis minge ja uurige, mis on ees. Autost välja astumine on alati kiirem kui oodata abi tulekut," jagas ta tarkust.

Instruktsiooni lõppedes oli kõigil võimalus uute teadmiste katsetamiseks. Kadjar, Captur ja uhiuus Koleos sõitsid lumesajus mööda maalilist rannikuteed Pakri poolsaarele. Seal ootasid mudased metsateed, suured lombid ja vett sadas nii alt kui ülevalt.

Safari lõpus olid katsed, et teada saada, kes on paremini omandanud maastikusõidu oskused. Et kõigile võistlejatele oleks tingimused võrdsed, läbiti katsed Koleose roolis.

Uus Koleos oli ka kogu väljasõidu staar ja üllatas nii mõndagi osalejat oma maastikusõidu võimekusega. Krossoverid ühendavad endas sport-, linna- ja maastikuautode parimad omadused ja Renauldi sõidukitest leiab nii mõnegi lisa ja vidina, mida ootaks pigem kallihinnalisest luksussõidukist.

Aga testidest. Esimene katse oli slaalom, kus Koleos säras oma hea manööverdamisvõimega. Siis nn Ken Blocki katse – ruudukujuliselt maha märgitud kast, kuhu siseneti ühest nurgast ja väljuti diagonaalis teisest. Katse keerulisemaks tegemiseks oli keskel takistus, mida ei tohtinud puutuda. See oli hea viis nägemaks, kuidas auto liivas hakkama saab. Ja viimaks – kaigas. Testisime, kui lähedale kaikale suudavad ajakirjanikud parkida. Kõige lähem oli 13 cm. Taas oli see hea võimalus näidata Koleose täpsussõidu võimekust.

Renault krossoverid, eriti Koleos, üllatasid ka kogenud maastikusõitjat Rein Pinni. “Ma ei oodanud, et testitud autod saavad nii hästi nii rasketes tingimustes hakkama,” ütles ta. “Kõik autod läbisid katsed auga.” Ta tõi välja, et mitmed autode sõiduabilised teevad maastiku läbimise lihtsamaks ja eriti oluline on see algajatel maastikul sõitjatel. Seejuures on oluline vaid säilitada rahu ja lasta autol oma töö teha.

Renault krossoverid on autod igaühele, nii ilusaks nädalalõpuks looduses, kui mõnusateks linnatuurideks. See on ka põhjus, miks krossoverid on nii populaarsed.

Mariliis Pinn

Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Põllumajanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Meelika Sander-SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 33 789
Jaanus SarapuuReklaami projektijuhtTel: 5166 960