Kriisi ajal sadu tuhandeid eurosid püüdma läinud pereettevõte Matsimoka sai ühisrahastusega miinimumeesmärgi täis, kuid oli sunnitud siiski pikendama oma kampaaniat, kuna suurem eesmärk 1,2 miljonit eurot jäi veel kättesaamatuks.
- Matsimoka lihatööstus asub Lääne-Virumaal Hulja alevikus. Foto: Andras Kralla
"Meie kampaanial läks väga hästi kuni eriolukorra alguseni. Kuna märtsi teisest poolest alates on majanduse tulevik olnud ebaselge, siis inimesed ei ole julgenud investeerida. Praegu aga on ilmnemas üha rohkem positiivseid signaale majanduses ning seetõttu usume, et sellega seoses kasvab ka huvi investeerimise vastu," ütles Matsimoka tegevjuht Jan Inno.
Eestimaine lihatööstusettevõte Matsimoka alustas märtsis ühisrahastusplatvormil Fundwise rahakaasamist ning algul loodeti kampaania aprilli keskpaigaks lõpetada. Miinimumeesmärk oli 198 600 eurot ning suurem eesmärk 1,19 miljonit eurot.
Raha eest kavatsetakse soetada salaamitootmiskompleks, katlapaar, vaakumpakkeliin ning laiendada tootmishoonet. Esmane vajadus on osta salaamitootmiskompleks, mille hind on miinimumeesmärgiga samaväärne, kuid prioriteetide järjekorras teisel kohal on juurdeehitus, mille hinnasilt on märksa kaalukam – 867 250 eurot. Kolmapäeva pärastlõunaks olid investorid panustanud 258 450 eurot.
Tasub teada
Matsimoka on Eesti pereettevõte, mille loomise alguseks võib pidada aastat 1982, kui ettevõtte asutaja Aivar Inno hakkas valmistama suitsuliha ning seda müüma Põhja-Venemaal Karjalas. Alates sellest ajast valmistas algul Aivar üksi ning hiljem koos poegade Jani ja Steniga hobiettevõtjana suitsulihatooteid ning müüs neid turgudel ja laatadel, kuni otsustati 2011. aastal rajada oma lihatööstus.
Lihatööstus valmis 2014. aasta lõpus Rakvere külje all asuvas Hulja külas. Lihatööstuse hoone, seadmed ja kõik tootmisvahendid kuuluvad OÜ-le Matsimoka.
Eelmise aasta käive oli 1,5 miljonit eurot, kasum oli üle 107 000 euro, kasvades aastaga üle kahe korra.
Allikas: Matsimoka, Äripäeva Infopank
Kui märtsi lõpuks saadi miinimumeesmärk kätte, siis viimastel nädalatel on panustamine olnud tagasihoidlikum: aprillis-mais on lisandunud vähem kui 50 000 eurot.
Inno on optimistlik, kuna müüginumbrid näitavad head minekut. Kui märtsis rääkis ta, et jaekettide tellimused olid sel hetkel hullumeelsed, siis numbrid räägivad sama keelt: müük jaekettidesse kasvas aprillis rohkem kui 60 000 euro peale, eelmisel aastal samal ajal oli see veel 10 000 euro juures ning aasta alguses alla 40 000 euro. Samas kokkuvõttes jäädakse aasta algusele alla.
"Eelmise aastaga võrreldes kasvas meie aprillikuu müük 27%. Varasemate kuudega võrreldes müük küll langes, kuid arvestades kriisiolukorda, on tulemused siiski päris positiivsed. Müük kaubanduskeskustes olevates poodides on tugevalt langenud, sest inimesed lihtsalt ei käi praegu suurtes kaubanduskeskustes. Samal ajal teeb heameelt müükide märkimisväärne suurenemine ketipoodides," sõnas Inno.
Kui aasta teises pooles kaubanduskeskuste külastatavuse taastumisel nende endi lihapoodide müük taastub ning samal ajal jätkub ketipoodide müügitulude kasv, siis võib Inno sõnul oodata väga häid tulemusi. "Me olemegi viimastel aastatel pidanud järgmise arenguhüppe jaoks oluliseks just toodete müüki läbi ketipoodide ning senini tundub, et see õnnestub meil päris hästi."
- Ettevõtte viimaste kuude tulemused. Foto: Matsimoka
Seotud lood
Eesti põllumehed saavad uue ülitõhusa teravilja fungitsiidi, milles sisaldub tipptasemel Inatreq™ active toimeaine – keemia, mis põhineb looduslikult esinevatel mullabakteritel.