Kalatootja PRFoods teatas börsile, et majandusaasta viimases kvartalis langes ettevõtte müügitulu ligi kolmandiku, ning kvartalis sai firma 1,3 miljonit kahjumit. Aasta kokkuvõttes jäi ettevõte 1,9 miljoniga kahjumisse.
- Restoranidele, hotellidele ja kohvikutele seatud koroonapiirangud piirangud ning lennutranspordi drastiline vähenemine mõjutasid ettevõtte käivet juba märtsi keskpaigast ning hotellide, restoranide ning muu toitlustusega seotud segmentide taastumine olnud PRFoodsi põhiturgudel Soomes ja Suurbritannias siiani vaevaline, selgitas PRFoodsi juht Indrek Kasela. Foto: Raul Mee, fotograaf
PRFoodsi juhtkonna sõnul olid ettevõtte majandusaasta viimase kvartali finantstulemused tugevalt mõjutatud Covid-19 pandeemia tõttu väljakuulutatud eriolukorrast kõikides riikides, kus grupi ettevõtted tegutsevad: Eesti, Soome, Suurbritannia ja Rootsi.
Nii on Covid-19 pandeemiast tuleneva eriolukorra kehtestamise tõttu ettevõtte käive alates märtsikuu keskpaigast märkimisväärselt langenud HoReCa (hotellid, restoranid, kohvikud) segmendis, mille osakaal grupi käibest on ligikaudu 30%.
Antud segmendi müügilanguseks kujunes finantsaasta viimases kvartalis ca 70%, mida jaekaubanduse 7%-line käibekasv paraku ei kata, vaid pigem suurenes värske kala ja kalafilee osakaal kuum- ja külmsuitsutatud toodete asemel, mille kasumimarginaal on oluliselt madalam. Grupi tulemustele avaldas negatiivset mõju eelkõige Soome üksus, samas Suurbritannia üksuse tulemus püsis eelmise aastaga samal tasemel hoolimata koroonaviirusest tingitud olukorrast.
Ettevõte ise hindas tulemusi rahuldavaks
PRFoodsi juhtkonna hinnangul olid olukorda arvestades tulemused ootuspärased: "Arvestades turul valitsevat olukorda ning võrreldes meie konkurentide tulemusi, võib aastaga rahule jääda. Finantsaasta esimese poolaasta tulemuste põhjal ootasime palju tugevamat tulemust. Arvestades, et juba jaanuarist oli Hiinas alanud koroonaviiruse mõju globaalsele nõudlusele ja kalahinnale negatiivne, suutsime 2. poolaastal reageerida rahuldavalt, kuid kogu turu languse taustal oli ülimalt keeruline saavutada positiivset tulemust," kirjutas ettevõtte juht Indrek Kasela börsiteates.
Neljanda kvartali müügilanguseks kokku kujunes 29,7%, sealhulgas müügikasv jaekettides 7,3%; müügilangus HoReCa sektoris 65,0% ja hulgimüügis 49,6% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. 12 kuu käibe vähenemine kokku võrreldes eelmise aasta sama perioodiga oli 8,7%, millele suurimat mõju avaldas neljanda kvartali müügilangus.
2019/2020. finantsaasta 4. kvartali auditeerimata esialgne konsolideeritud käive oli 15,1 miljonit eurot langedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 29,7%. Majandusaasta 12 kuu esialgne käive oli 78,3 miljonit eurot. neljanda kvartali puhaskahjumiks kujunes 1,3 miljonit eurot ning kogu aasta puhaskahjumiks 1,9 miljonit eurot.
Seotud lood
Eesti põllumehed saavad uue ülitõhusa teravilja fungitsiidi, milles sisaldub tipptasemel Inatreq™ active toimeaine – keemia, mis põhineb looduslikult esinevatel mullabakteritel.