Autor: Aivar Õepa • 3. november 2020

Atria katse rongiga sealiha Hiinasse saata kukkus läbi

Hiina turu jaoks pakendatud Atria toodang.
Autor: atria.fi

Raudteed pidi sealiha Hiinasse saata proovinud Soome suurel lihatootjal Atrial tuli hävitada piirile külmutusvagunisse kinni jäänud 20-tonnine sealihalaadung.

25. septembril Hiina suunas teed alustanud konteineri teekond katkes Soome rahvusringhäälingu Yle teatel juba Vuosaari sadamas. Atria OY tegevjuht Juha Gröhn kinnitas infot: "See peab jah paika. See oli proovikonteiner ja raudteed pidi transport veel ei õnnestunud."

Gröhn ütles Ylele, et konteiner jäi pidama ekspordidokumentide tõttu, mis nii ettevõtte kui ka Soome ametivõimude teatel olid korras. Kellele Atria paberid ei kõlvanud, seda Gröhn ei öelnud. "Siia on segatud lisaks Atriale ja Soomele veel teisi riike ja tegijaid, nii et ma ei kommenteeri seda täpsemalt. Kui tehakse midagi uut, on erinevat arusaamist ses osas, milliseid dokumente peab kaasa olema."

Piirile kinnijäänud konteiner sisaldas peamiselt kõrvalsaadusi ehk külmutatud seapäid ja sõrgu. Kokku 20 tonni jagu kaupa tuli Atrial hävitada.

Gröhni sõnul võib 20 tonni tunduda suur kogus, kuid suuremas mastaabis on see väike. Atria ekspordib igal nädalal mereteed mööda Hiinasse 500 tonni sealihatooteid.

Atria alustas sealiha Hiinasse eksportimisega neli aastat tagasi. Mullu eksporditi Hiinasse 9000 tonni sealiha ja tänavu võib eksport Gröhni hinnangul küündida 15-20 miljoni kiloni ehk 15 000 - 20 000 tonnini.

Mereteed mööda võtab eksport Hiinasse aega 40 päeva. Raudteed mööda liiguks liha Soomest Venemaa ja Kasahstani kaudu Hiinasse kaks nädalat.

"Raudteemarsruut on kiirem ja kindlasti ka kulutustelt konkurentsivõimeline. Uurime selle proovipartii juhtumit põhjalikult ja ma arvan, et ühel päeval see asi töötab. Juba teele saates teadsime riske," rääkis Gröhn Ylele.

Jaga lugu
Pollumajandus.ee suurtoetajad:
Pollumajandus.ee toetajad:
Sigrid SõrmusPõllumajandus.ee juhtTel: 555 14 990
Ana TilksonReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150