Hääletusega Euroopa Liidu energeetikanõukogus said maakasutuse ja metsanduse ehk LULUCFi ning jõupingutuste jagamise sektorite kliimaeesmärgid ja sisepõlemismootoriga autode keeld lõplikult kokku lepitud. Vastuvõtmist ootavad veel vaid ELi kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise süsteemi muudatused.

- Eesti kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamisel leevendust ei saanud.
- Foto: Toomas Kelt
Keskkonnaminister Madis Kallase sõnul on uute eesmärkide täitmine suur väljakutse ning panust oodatakse kõigilt sektoritelt. „Meil on viimane aeg vähendada kasvuhoonegaaside heidet ja viia ellu muutused, mis on kliimamuutuste leevendamiseks vajalikud. Tehnoloogiad ja lahendused, mida kasutatakse 2050. aastal kliimaneutraalses majanduses, on suuresti täna juba olemas – need tuleb lihtsalt laiemalt kasutusse võtta. Eesmärkide täitmisel püüame lähtuda ka sellest, millised on eri sektorite võimalused kasvuhoonegaaside heitkoguseid vähendada,“ ütles Kallas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
“Põllumees Toots sündis vajadusest paremini mõista, kuidas Eesti põllumees end tunneb, kui ta vilja fikseerib, ja millised on tema suurimad kõhklused. Tahame pakkuda alternatiivi, mis aitab põllumeestel riske vähendada,” selgitas Scandagra Eesti teraviljaostujuht Urbo Vilibert virtuaalse põllumehe sünnilugu.