„Täpne künniseadistus on materjalikulu ja kütusekulu vähendamiseks väga tähtis. Selle jaoks on Lemken välja töötanud rippes atradele spetsiaalse veotõmbeliini reguleerimissüsteemi Optiquick , millega reguleeritakse adra veotõmbeliin nii, et see jookseks täpselt traktori tagasilla keskmest läbi ja ader jookseb väga täpselt traktori taga. Atradel on väga oluline veotõmbeliini reguleerimise võimalus sest sellega pikeneb vaotalla, peitli ja tera kasutusiga,“ räägib Küppas ja lisab, et kuluvosade kasutusiga on Lemken arendanud teistest tootjatest oluliselt pikemaks kulumiskindlamate materjalide valikuga nii, et Lemkeni kuluvosade kõvadus on läbi materjali ühesugune. Kogu tarnitav toormaterjal läbib range kontrolli tehase metallilaboris ja praak tooraine saadetakse tarnijale tagasi.
Keskmiselt küntakse Lemkeni ühe peitli ja ühe teraga 55 hektarit, nii saab näiteks viiehõlmalise ja 10 korpusega pöördadraga künda umbes 550 hektarit. Eesti kündmisrekord Lemkeni 8-hõlmalise järelveetava pöördadraga kuluvosasid vahetamata on 1500 hektarit ehk ca 93 hektarit ühe tera ja ühe peitliga. „Eks see sõltub loomulikult pinnasest – savisel maal ja niisketes oludes on kulumine väiksem, kuivemas pinnases ja liivasel suurem,“ täpsustab Küppas.
Ribihõlmaline ader on Eesti oludes töökindlam
Lemken toodab 2-12 hõlmaga pöördatru. Erinevaid hõlmatüüpe on üheksa, millest kolm ribihõlmad, mis on mõeldud turba, liiva, savi ja kleepuvate muldadega põllu harimiseks ja kuus tavahõlma erinevate mullatüüpide ja künnitavade tarbeks. Viimaste aastate niiskete sügiste kogemused on näidanud, et ribihõlm on Eesti oludes märksa töökindlam, sest sellele kleepub vähem mulda. Ribihõlma eelisteks on, et neid saab kiirelt ja ühekaupa vahetada, eriti kleepuvatel muldade korral on kiirvahetatavate hõlmadega võimalik terasribid vahetada plastribidega kiirelt ilma tööriistu kasutamata.
Atrade haardelaiuse muutmine on nii mehaaniline kui ka hüdrauliline. Sügavusratast on võimalik paigaldada adra keskele kui ka enne viimast hõlma nii, et vastavalt põldude suurusele on võimalik ise sobilik asend valida. Samuti on võimalik künda klassikaliselt üks ratas vaos või mõlemad rattad peenral. Adrad on saadaval 90-120 cm kapuka vahega vastavalt soovile ja künnitavale kas soovitakse suurt massi sisse künda või väikest. Adra raami kõrgus maast on 85 cm, mis on üks kõrgemaid turul pakutavatest.
Lemkeni loodud parim kivikaitsemehhanism vähendab peitlile mõjuvat jõudu ca 1000 kN , mis teeb takistuse ületamise kergemaks, vähendab kütusekulu ja kaitseb atra ja traktorit. Lisaks on kõik Eestis müüdavad Lemkeni adrad topeltkivikaitsesüsteemiga, mille puhul korpus on lisaks kaitstud poltkivikaitsega – suure takistuse puhul puruneb polt, mille tulemusena vabastatakse kapukas jättes adra ja traktori terveks.
Saksa tootja Lemken alustas pöördatrade seeriatootmist 1925. aastal, pärast esimese adra patenteerimist. 1972. aastal ettevõte laienes ning hakkas tootma ka muid põllutöövahendeid.