• 04.09.14, 11:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõrra: Takistuseks saab omafinantseering

Jaan Sõrra kommenteeris Euroopa Komisjoni otsust anda tootjatele toodangu reklaamimiseks lisaraha, kui võimalust, mis põllumehi reaalselt ei aita.
„Senini on Eestis seda promotsioonimeedet minu teada vähe kasutatud ja see on olnud suunatud vaid siseturule puu- ja köögivilja, linnuliha ning mahlade promomiseks. Kuna ELi abiraha saavad kasutada ainult erialaliidud, mitte aga toidutööstused, siis tekib kindlasti probleem omafinantseerimisega,“ selgitas Sõrra. „Euroopa Liit annab antud meetme puhul 50%, Eesti riik 30% ja taotleja peab ise panustama 20%. Meede on suunatud kolmandate riikide turgudele ja et sinna pääseda, maksab reklaamikampaania kindlasti miljoneid. Seetõttu võibki takistuseks saada omafinantseering.“
Meede ei too kiiret leevendust meie põllumajandustootjatele.
„Kiiret abi see põllumeestele ei paku, kui aga näiteks Piimaliit või Põllumajandus-Kaubanduskoda selle omafinantseeringu leiab, siis on sellest tulevikus kindlasti kasu. Kuna meede rakendub alles 2015. aastast, siis tuleb esmalt selle ajani vastu pidada. Toota kolm-neli kuud piima poole võrra langenud hinnaga võib aga nii mõnegi põllumajandusettevõtte pankrotti viia. Palju kiiremini toimiksid riigipoolsed abimeetmed,“ ütles Sõrra.

Seotud lood

Uudised
  • 03.09.14, 17:37
EPKK: Tänane Euroopa Komisjoni otsus toob kasu pikas perspektiivis
Euroopa Komisjon teatas täna, et suunab 2015. aastal põllumeestele oma toodangu reklaamimiseks mõeldud 60 miljoni eurosesse fondi lisaks veel 30 miljonit eurot.
Uudised
  • 04.09.14, 11:14
Särgava: Küll meiegi kaubamärgid muutuvad nähtavaks laiemale üldsusele
Saidafarmi juht Juhan Särgava näeb asja positiivselt, eelkõige kui hea tahte avaldamise märki.
Uudised
  • 03.09.14, 19:03
Aiandusliit: antud toetusmeede on liialt bürokraatlik
Eesti Aiandusliidu tegevjuht Raimond Strastin kommenteeris Euroopa Komisjoni otsust anda tootjatele toodangu reklaamimiseks lisaraha, kui positiivset otsust.
Uudised
  • 03.09.14, 17:14
Põllumehed saavad lisaraha oma toodete reklaamimiseks
Euroopa Komisjon teatas täna, et suunab 2015. aastal põllumeestele oma toodangu reklaamimiseks mõeldud 60 miljoni eurosesse fondi lisaks veel 30 miljonit eurot.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.24, 17:50
Ekspert: kõrreliste umbrohtudega tuleb tegeleda juba sügisel, muidu läheb olukord käest
Kuna aasta-aastalt esineb kõrreliste umbrohtude tõrjega aina enam probleeme, on väga oluline saada need kontrolli alla juba sügisel. Taimekaitsevahendite esindaja Nordisk Alkali tehniline nõustaja/turundusjuht Ann Raukas nendib, et pikkadel sügistel peab kultuur konkureerima umbrohuga nii toitainete kui ka valguse osas ning lisaks loob tihe ja umbrohurikas taimik soodsad tingimused taimehaiguste levikuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Põllumajandus esilehele