Euroopa Komisjon teatas täna, et suunab 2015. aastal põllumeestele oma toodangu reklaamimiseks mõeldud 60 miljoni eurosesse fondi lisaks veel 30 miljonit eurot.
„Tervitame Euroopa Komisjoni otsust suurendada EL põllumajandussaaduste ja toidutoodete promotsioonile eraldatud vahendeid. Antud otsus toob põllumajandus- ja toidusektorile kasu keskmises ja pikemas perspektiivis, kuid see ei lahenda otseselt muresid, mis on lühiajaliselt tekkinud Venemaa poolt kehtestatud impordipiiranguga,“ sõnas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus. „Siiski on vaja pidevalt tegeleda meie toodete tutvustamisega nii siseturul kui ka kolmandate riikide turgudel. Meetmest võib ühtlasi abi olla näiteks meie piimatoodetele uute turgude leidmisel Aasias, Lähis-Idas või teistes piirkondades. Kuigi kehtivate reeglite kohaselt ei tohi antud meetme raames reklaamida konkreetseid ettevõtteid ja kaubamärke, siis aitavad promotsioonimeetmed suurendada tarbijate tähelepanu teatud kaubagrupi vastu. Kuigi Eesti on antud meetme raames ellu viinud vaid üksikuid projekte, siis üldises kontekstis on positiivne, kui EL toiduained jõuavad sõltumata konkreetsest päritoluriigist uutele turgudele väljaspool Euroopa Liitu.“
Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda viib praegu antud meetme raames ellu kolmeaastast programmi puu- ja köögivilja tarbimise suurendamiseks Eestis.
"Euroopa Komisjoni heakskiitu ootab ka põllumajandus-kaubanduskoja kolmeaastane programm piima tarbimise soodustamiseks Eesti siseturul. Positiivse otsuse puhul saaksime piimatoodete promotsioonile suunatud programmi elluviimisega alustada 2015. aasta alguses," lisas Sõrmus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saidafarmi juht Juhan Särgava näeb asja positiivselt, eelkõige kui hea tahte avaldamise märki.
Jaan Sõrra kommenteeris Euroopa Komisjoni otsust anda tootjatele toodangu reklaamimiseks lisaraha, kui võimalust, mis põllumehi reaalselt ei aita.
Euroopa Komisjon teatas täna, et suunab 2015. aastal põllumeestele oma toodangu reklaamimiseks mõeldud 60 miljoni eurosesse fondi lisaks veel 30 miljonit eurot.
Eesti Aiandusliidu tegevjuht Raimond Strastin kommenteeris Euroopa Komisjoni otsust anda tootjatele toodangu reklaamimiseks lisaraha, kui positiivset otsust.
Scandagra Eesti viljaäri juht Marge Pähkel ja teravilja ostujuht Urbo Vilibert tõid stuudiosse värske pildi Eesti ja maailma viljaturust. Põldude olukord Eestis on hetkel muljetavaldav – taliviljad on tihedad kui mets ning taliraps õitseb pikalt ja rikkalikult. Loodetav suur saak seab aga surve alla logistika, kuivatamise ja ladustamise. Urbo Vilibert rõhutas, et päikest on saagi küpsemiseks veelgi vaja, kuid koristuseks tuleb valmis olla – vastasel juhul võib vili minna hapuks juba platsil.