• 21.11.14, 14:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lepiti kokku Rail Balticu trassivalikutes

Valitsuskabinet andis 20. novembril toetuse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) ja konsultantide esitatud Rail Balticu raudteeühenduse trassieelistustele.
Harjumaal ja Raplamaa põhjaosas jätkatakse põhjalikumat tööd kahe erineva perspektiivikama trassiga, lõunapoolses osas ühega. Harjumaa trassivalikutest jäid valikusse nii maavanema pakutud lahendus kui Nabala looduskaitsealast idapoole jääv trassikoridor. Lõunapoolses Raplamaa osas toetas valitsus maavanema eelistusena välja pakutud trassilahendust 16d, mis viib raudtee Kohila alevikust ja Prillimäe külast veelgi enam ida poole. Pärnumaal jätkatakse ühe trassiga, mis kulgeb üle põldude ja häirib kõige vähem tundlikku looduskeskkonda ning hoiab kokku ligi 11 miljonit eurot.
Majandus- ja taristuminister esitab eelistatud trassialternatiivi Harjumaa ja Raplamaa põhjaosas valitsusele tuleva aasta kevadel pärast planeeringu eskiislahenduse avalikustamist. Lisaks jätkab MKM kogu trassi ulatuses eelprojekti koostamisega.
Lisaks tuleb MKMil ja Tehnilise Järelevalve Ametil kavandada kogu trassile proportsionaalsed leevendusmeetmed, et vähendada raudtee rajamisest negatiivset mõju inim-, loodus-, majandus- ja kultuurikeskkonnale raudtee vahetus läheduses.
Trassi pikkuseks Eestis on ligikaudu 211 kilomeetrit ja selle maksumuseks 1,1 miljardit eurot, millest Euroopa Liidu (EL) toetus moodustab 650 miljonit eurot ja Eesti omaosalus 500 miljonit eurot.
Järgmise etapina hakatakse detailsemalt planeerima nii raudtee ületusvõimalusi, erinevaid juurdepääse kui uusi ühendusteid. Esialgset planeeringulahendust tutvustatakse kohalikes omavalitsustes toimuvatel avalikel aruteludel 2015. aasta alguses.
Rail Baltic on raudtee, mis ühendab Eesti ülejäänud Euroopa ning naaberriikide Läti ja Leeduga. Euroopa Liidu rahastuse toel jätkatakse ettevalmistustega ehitustöödeks, mida alustatakse eeldatavasti aastatel 2017-2018.

Seotud lood

Uudised
  • 17.12.14, 11:02
TJA tellib Rail Balticu mõjude hüvitamise analüüsi
Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) tellib riigihankega Rail Balticu raudteega kaasnevate mõjude analüüsi, et hinnata trassiäärsetele maa- ja majaomanikele kahjude õiguspärase korvamise korraldust.  
Uudised
  • 03.10.14, 12:08
Kas Rail Baltic hävitab Esko talu?
Esko talu on olukorras, kus hetkel planeeritav Rail Balticu raudtee on jõudnud Esko talu maadele ja nii, et lõikab ära loomade ligipääsu lauda ümbruse karjamaadele. See teeb Esko talul sellisel kujul jätkamise väga keeruliseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.24, 17:50
Ekspert: kõrreliste umbrohtudega tuleb tegeleda juba sügisel, muidu läheb olukord käest
Kuna aasta-aastalt esineb kõrreliste umbrohtude tõrjega aina enam probleeme, on väga oluline saada need kontrolli alla juba sügisel. Taimekaitsevahendite esindaja Nordisk Alkali tehniline nõustaja/turundusjuht Ann Raukas nendib, et pikkadel sügistel peab kultuur konkureerima umbrohuga nii toitainete kui ka valguse osas ning lisaks loob tihe ja umbrohurikas taimik soodsad tingimused taimehaiguste levikuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Põllumajandus esilehele